بررسی توان پیش بینی تعالی منابع انسانی از طریق مهارت های آینده پژوهی در شرکت های کاشی و سرامیک استان یزد

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه

منابع انسانی با کیفیت مهم ترین منبع هر شرکت است و صنایع پیشرو با درک این واقعیت، تلاش وصف ناپذیری جهت به-کارگیری بهینه این منبع کلیدی برای رسیدن به اهداف خود مبذول داشته اند. لذا پژوهش حاضر با توان پیش بینی تعالی منابع انسانی از طریق مهارت های آینده پژوهی در شرکت های کاشی و سرامیک استان یزد انجام شد.

روش

این پژوهش، از نظر هدف کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران و پرسنل شرکت های کاشی و سرامیک استان یزد است که تعداد آن ها 22000 نفر می باشد و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان، حداقل تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب و تعداد390 پرسشنامه براساس یک فرآیند نمونه گیری دردسترس، توزیع و داده ها جمع آوری گردید. گردآوری اطلاعات به روش میدانی صورت پذیرفت و ابزارگردآوری، پرسشنامه محقق ساخته شده بود. درتجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS برای آزمون فرضیه ها و مدل مفهومی پژوهش و از SmartPLS برای روایی و پایایی پرسشنامه استفاده گردید.

یافته ها

یافته ها نشان داد که ضریب همبستگی بین مهارت های آینده پژوهی و تعالی منابع انسانی و همچنین سایر ابعاد آینده پژوهی و تعالی منابع انسانی معنادار می باشدو مهارت های آینده پژوهی 3/25 درصد توان پیش بینی تعالی منابع انسانی کاشی و سرامیک استان یزد را دارد.

نتیجه گیری

مدیران شرکتهای کاشی و سرامیک می توانند براساس روند کاری گذشته، شناسایی سیگنالهای تغییر کنونی وضعیت های محتمل و قابل رخ دادن در آینده و همچنین شکل بخشیدن به دنیای مطلوب فردا به تعالی منابع انسانی دست پیدا کنند.

زبان:
فارسی
صفحات:
55 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p2417040 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!