بررسی رابطه بین عوامل اجتماعی و روانی با گرایش به رفتارهای وندالیستی (مطالعه موردی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بابل)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش سعی شده در بررسی عوامل اجتماعی برگرایش به رفتارهای وندالیستی از سوی دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بابل، از نظریه های کنترل اجتماعی هرشی، تیوری آنومی خانواده ویلیام گود،تیوری بیگانگی سیمن و نظریه ناکامی کوهن استفاده گردد. جامعه آماری مورد مطالعه، شامل دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان بابل می باشد. جامعه آماری، کل دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان بابل به تعداد3500 نفر بوده است که از این میان، تعداد346 نفر را براساس فرمول کوکران به عنوان نمونه پژوهش در نظر گرفته شد. در بخش تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به نوع داده ها، کل فرضیه های موجود را تست کرده تا پیوند بین متغیرهای مستقل و وابسته در مورد رفتارهای وندالیستی توسط دانش آموزان از تاثیر عواملی نظیر جنسیت، احساس ناکامی و پرخاش گری، میزان ناسازگاری والدین، عدم کنترل و نظارت اجتماعی و میزان از خود بیگانگی بر گرایش به رفتارهای وندالیستی دانش آموزان به دقت تعیین گردد. در این فصل از ضریب هم بستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندمتغیره جهت بررسی فرضیه ها استفاده شده است. در این روش از پرسش نامه محقق ساخته استفاده و اعتبار و روایی آن تایید شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که میزان ناسازگاری والدین و میزان ازخودبیگانگی، از عوامل اجتماعی تاثیرگذار در بین متغیرهای موجود بر گرایش به رفتارهای وندالیستی دانش آموزان بوده اند.

زبان:
فارسی
صفحات:
68 تا 89
لینک کوتاه:
magiran.com/p2428798 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!