کتاب راهنمای نرم افزار نور الحکمه 3 در یک نگاه

نویسنده:
چکیده:

پیش نیاز
فلسفه و حکمت، از جمله علومی است که در وهله اول، ریشه در عقل و خرد آدمی داشته و به وسیله معارف انسان‌پرور الهی. خاصه کتاب آسمانی قرآن کریم و کلمات گهربار اهل بیت(ع) رونق و بالندگی چشمگیری پیدا نموده است.
از آن‌جا که پژوهش در مفاهیم فلسفی و منطقی، حوزه شناخت عقلانی را در سطح وسیعی گسترش می‌دهد، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر آن شد تا با تولید نرم‌افزار نور الحکمه 3، آثار بزرگ حکیمان و فیلسوفان نامدار اسلامی را تقدیم نویسندگان و پژوهشگران عزیز کند تا مشکلات تحقیقاتی خود را در این زمینه بر طرف ساخته، پژوهش‌های منطقی و فلسفی خویش را به شکل مطلوبی سامان بخشند.
این مرکز از بدو تاسیس، تلاش خود را برای به کارگیری رایانه و فناوری جدید در خدمت علوم اسلامی، از جمله فلسفه و حکمت متمرکز ساخته است.
در طراحی نرم‌افزارهای نور، تلاش بسیاری صورت گرفته است که کاربران بتوانند به‌سهولت از تمامی امکانات این نرم‌افزارها بهره‌برداری کنند؛ از جمله با ارایه رابط کاربر برنامه‌ها به سه زبان: فارسی، عربی و انگلیسی و ایجاد ارتباط منطقی بین منوها، پنجره‌ها و سایر عناصر صفحه و نیز سامان‌دهی و در دسترس قرار دادن امکانات مرتبط با هم در پنجره‌ها و منوهای واحد، تا حد بسیاری این هدف تامین شده است؛ اما با توجه به این‌که استفاده از ابزارهای رایانه‌ای در تحقیقات علوم اسلامی برای بیشتر کاربران پدیده‌ای نوظهور به شمار می‌رود، تهیه کتاب راهنمای نرم‌افزارهای نور مورد توجه قرار گرفت و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تولید این کتاب‌ها در صدد برآمد تا این مشکل را به گونه‌ای شایسته، بر طرف کند و شیوه استفاده از محتوای علمی و قابلیت‌های فنی و پژوهشی تولیدات خود را تسهیل نماید.

زبان:
فارسی
در صفحه:
20
لینک کوتاه:
magiran.com/p2431947 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!