اصول موثر بر چابکی آماد و پشتیبانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

نظر به تحولات صورت گرفته در صحنه‌های نبرد طی چهارده گذشته و اثربخشی سرنوشت نبرد از شیوه تامین نیازمندی‌های رزمندگان در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی از یک‌سو و تاکید شیوه‌های مختلف نبرد اعم از همگون، ناهمگون، هم‌تراز و ناهم تراز، منظم و نامنظم، کلاسیک و غیر کلاسیک بر موفقیت نبرد به آماد و پشتیبانی چابک و چالاک از سوی دیگر؛ هدف این نوشتار مطالعه اکتشافی در منابع در راستای احصاء اصول موثر بر چابکی آماد و پشتیبانی که امر تحقق اهداف را تسریع و تلفات رزم را کاهش دهد.

روش‌

این پژوهش به لحاظ روش، آمیخته اکتشافی با دو رویکرد کیفی(مصاحبه) و کیفی(پرسشنامه) و به لحاظ هدف کاربردی است. با بررسی و نقد منابع و تکیه بر دیدگاه‌های صاحب‌نظران، الگوی اصول موثر بر چابکی آماد و پشتیبانی با 13عامل تدوین؛ و در معرض قضاوت 92 نفر از خبرگان و صاحب‌نظران مطلع از موضوع قرار گرفت.

یافته‌ها و نتیجه گیری

برای نوشتار حاضر سه سطح نتایج مترتب است: اولا در این نوشتار و سایر نوشتارهای مرتبط، کارآمدی و چابکی آماد و پشتیبانی را متاثر از تبعیت آماد و پشتیبانی از اصول دانسته اند؛ ثانیا در سطح کمی داده‌ها نظر به اینکه میانگین اصول سیزده‌گانه بر چابکی آماد و پشتیبانی از میانگین متوسط سه و بیشتر است؛ اصول بر چابکی آماد و پشتیبانی تاثیر بالایی دارد بر اساس ارقام بالاترین میانگین مربوط به آمادگی با رتبه 13/9و پایین‌ترین میانگین مربوط به منابع ملی با رتبه20/5 است. همچنین نظر به اینکه در آزمون تی ، میانگین شاخص‌ها 93/3 و سطح معنی داری کمتر از آلفای تحقیق (05/0=a) است موید فرضیه تحقیق است ثالثا با نهادینه شدن شاخص‌ها ظرفیت‌های پنج‌گانه در صحنه نبرد محقق می‌شود که در نتیجه‌گیری به آن اشاره شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 44
لینک کوتاه:
magiran.com/p2450265 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!