بررسی تاثیر قابلیت هوش تجاری زنجیره تامین بر عملکرد چابکی زنجیره تامین با میانجی گری قابلیت های زنجیره تامین چابک (موردمطالعه: شرکت ظریف مصور بروجن)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

هدف اصلی این پژوهش، «بررسی تاثیر قابلیت هوش تجاری زنجیره تامین بر عملکرد چابکی زنجیره تامین با میانجی گری قابلیت های زنجیره تامین چابک در شرکت ظریف مصور بروجن» می‌باشد.

روش

پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی است و ازنظر روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی است. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق، از پرسش نامه استاندارد سنگری و رزمی (2015) استفاده شده است.پس از سنجش روایی منطقی، واگرا و همگرای ابزار تحقیق، پایایی آن نیز با روش آلفای کرونباخ، مقدار 74/ برآورد شد و از طریق مشارکت 296 نفر از مدیران و کارکنان شرکت ظریف مصور که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، اجرا گردید. روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات، در دو سطح توصیفی و استنباطی بوده است و از طریق نرم افزارهای «SPSS21» و «WarpPls7»، اجرا شد.

یافته‌ها و نتیجه‌گیر

یافته های پژوهش نشان داد، قابلیت هوش تجاری زنجیره تامین، با مقدار ضریب تعیین 94/0 با میانجی گری قابلیت های زنجیره تامین چابک بر عملکرد چابکی، تاثیر بسیار قوی و معناداری داشته است، که مبین قدرت پیش بینی کنندگی بالای مولفه های هوش تجاری است، همچنین مسیر قابلیت های هوش تجاری زنجیره تامین با ضریب مسیر 0.89 و معناداری p<0.001 بیشترین اثرگذاری را بر عملکرد چابکی زنجیره تامین داشته است.

نتیجه گیری

بر همین اساس، یک فرهنگ قوی هوش تجاری برای بهره گیری کامل از سرمایه گذاری ها در فرآیندها و فناوری های هوش تجاری مورد نیاز است و درک بهتری از عوامل تعیین کننده فرهنگ هوش تجاری در یک زنجیره تامین درون‌سازمانی ارایه می دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
85 تا 107
لینک کوتاه:
magiran.com/p2450267 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!