یک روش برنامه ریزی خطی تصادفی دو مرحله ای جهت مدیریت انرژی منابع و ذخیره سازهای ریزشبکه با در نظر گرفتن برنامه قیمت گذاری واقعی با استفاده از الگوریتم بهینه سازی ازدحام سالپ

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکپارچه‌سازی منابع تجدیدپذیر به منظور تامین بار محلی باعث به وجود آمدن مفهومی به نام ریزشبکه شده است. با ورود گسترده ریزشبکه‌ها، مدیریت انرژی و بهره‌برداری از سیستم‌ و منابع در شرایط بازار برق از وظایف مهم مدیریت بهره‌برداری ریزشبکه است. در این مقاله مسیله بهره‌برداری ریزشبکه با در نظر گرفتن مسایل اقتصادی، فنی و همچنین با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌های مربوط به بار مصرفی، سرعت باد و تابش خورشید در شرایط بازار برق مدل‌سازی شده است. یکی از مباحث مهم در شرایط بازار برق بحث مشارکت واحدها در شرایط قیمت واقعی است. بر این اساس چهارچوبی به منظور بهره‌برداری بهینه و مصرف انرژی بارهای کنترل‌پذیر در شرایط بهره‌برداری یکپارچه از منابع انرژی توزیع‌شده دارای عدم قطعیت، از دیدگاه مصرف‌کننده ارایه می‌شود. مسیله بهینه‌سازی مورد نظر به صورت یک مسیله برنامه‌ریزی خطی تصادفی دومرحله‌ای، با هدف کمینه‌سازی هزینه بهره‌برداری ریزشبکه و هزینه مورد انتظار پرداختی مصرف‌کننده و با در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کننده به برخی از بارهای کنترل‌پذیر خود در بازه‌های زمانی مورد نظر او و محدودیت‌های بارها و نیز محدودیت‌های اعمال‌شده از جانب شرکت برق مدل می‌شود که با استفاده از الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام سالپ حل می‌گردد. برای مدل‌سازی بازار برق خرده‌فروشی، تعرفه‌های RTP و IBR مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هم نوسانات قیمت عمده‌فروشی بهتر منعکس شود و هم از هم‌زمانی مصرف جلوگیری گردد. در این روش قیمت به جای مشخصبودن در کل دوره برنامه‌ریزی، تنها در تعداد محدودی از ساعات آینده، از جانب خرده‌فروش به مصرف‌کننده اعلام می‌شود. در این شرایط هر گونه زمان‌بندی بارهای کنترل‌پذیر نیازمند پیش‌بینی قیمت است و این در حالی است که پیش‌بینی قیمت، عدم قطعیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. این عدم قطعیت با تولید سناریوهایی برای متغیر تصادفی قیمت آینده با استفاده از روش مونت‌کارلو، مدل‌سازی می‌شود. روش پیشنهادی با استفاده از نرم‌افزار MATLAB شبیه‌سازی و توانایی آن نشان داده شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 18
لینک کوتاه:
magiran.com/p2452377 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!