پیشینه ی ارتقای القای مطالعه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف پژوهش حاضر آن است که ضمن ارایه تعاریف و دیدگاه ها و پیشینه های موجود در حوزه ی ارتقاء القای مطالعه و پیشینه پژوهش های خارجی و داخلی وضعیت مطالعات را بررسی و با مطرح کردن پیشنهاد هایی به ارتقاء و پیشرفت القای مطالعه در این حوزه در کشور ایران کمک نماید.

روش شناسی

این پژوهش با مرور نوشتارهای مختلف حوزه ی مطالعه انجام شده است. و مروری بودن آن نیز بیانگر این واقعیت است که با استفاده از شیوه مطالعات کتابخانه ای ضمن ارزیابی وضعیت موجود کتاب خوانی با استفاده از شیوه کتابخانه ایی و مرور نوشتارهای مختلف در منابع داخلی و خارجی شاخص ها و توصیه های اجرایی از آن به دست خواهد آمد.در این پژوهش میزان اثر مولفه های تاثیرگذار ارتقای مطالعه به روش ارزیابی مورد شناسایی و تحلیل قرار گرفت. برای این منظور از اصول کلی دخیل در روش های مطالعه در جوامع مختلف که توسط محققین شناسایی شده، استفاده گردیده و جهت ارزیابی در نظام مطالعه و پیشبرد آن استفاده شده است.

یافته ها

پژوهش های حوزه مطالعه رامی توان به پیشینه مطالعه، مطالعات اولیه، جامعه شناسی مطالعه و مدیریت مواد مطالعه ی، مطالعه افراد خاص و مطالعه الکترونیکی تقسیم نمود. مطالعاتی که اطلاعات مطالعه ایی الکترونیکی را موردبررسی قرار داده اند را می توان در سه دسته جای داد 1- مدیریت مطالعه شخصی افراد 2-مقایسه مدیریت مطالعه الکترونیکی چاپی با مکتوب 3-ابزارهای به کاررفته در مدیریت مطالعه، و پژوهش های صورت گرفته صرفا به پیمایش و توصیف وضعیت موجود پرداخته اند. در این ،- مدیریت مطالعه شخصی افراد 2-مقایسه مدیریت مطالعه الکترونیکی چاپی با مکتوب 3-ابزارهای به کاررفته در مدیریت مطالعه، و پژوهش های صورت گرفته صرفا به پیمایش و توصیف

زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 79
لینک کوتاه:
magiran.com/p2453246 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!