ارائه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی (مورد مطالعه: بانک اقتصاد نوین)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

از عوامل اصلی موفقیت در بازارهای B2B  کیفیت ارتباط با مشتریان است. جذب و حفظ مشتریان در بازاریابی B2B به دلیل خاص و محدود بودن مشتریان، مشکل تر از بازارهای B2C  به نظر می رسد. بنابراین، هدف از پژوهش حاضر، ارایه مدل تبیین کننده کیفیت ارتباط با مشتریان شرکتی است.

روش

جامعه آماری این پژوهش، مدیران مالی و مدیرعامل، عضو هییت مدیره یا کارشناسان ارشد مالی شرکت‏ هایی است که از خدمات بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین استفاده می ‏کنند. 595 نفر (5 برابر تعداد سوال ها) با روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش‏نامه است. برای بررسی روایی پرسش‏نامه، از روایی محتوا و برای بررسی پایایی آن، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. برای بررسی مدل مفهومی پژوهش، از مدل ‏سازی معادلات ساختاری در نرم افزار آموس استفاده شده است.

یافته ها

مطابق با بررسی مدل اندازه گیری و مدل ساختاری پژوهش، اعتبار مدل استخراجی تایید شد. ویژگی‏ های شرکت با ضریب تاثیر 33/0، ویژگی ‏های رابط بانک با ضریب تاثیر 14/0، ویژگی تعاملات با ضریب تاثیر 6/0 و ویژگی‏ های محیط با ضریب تاثیر 48/0 بر کیفیت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. کیفیت ارتباط با مشتری با ضریب 59/0 بر پیامدها و نتایج حاصل از کیفیت ارتباط با مشتری تاثیر معناداری می گذارد.

نتیجه گیری

 ویژگی‏ های شرکت، ویژگی‏ های رابط با مشتری، ویژگی ‏های تعاملات و ویژگی‏ های محیط از پیش زمینه های موثر بر کیفیت ارتباط با مشتری هستند. کیفیت ارتباط با مشتری، دربرگیرنده پیامدهایی همچون وفاداری مشتری، میزان خرید، توسعه تعاملات آتی، تبلیغات شفاهی مثبت و تداوم رابطه است.

زبان:
فارسی
صفحات:
94 تا 113
لینک کوتاه:
magiran.com/p2458762 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!