تحلیل مفهوم مراقبت از زخم فشاری در بیماران بستری در منزل با رویکرد واکر واوانت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

زخم فشاری یکی از مسایل مهم بالینی مرتبط با کیفیت خدمات و ایمنی بیمار است که در تمام محیط های مختلف مراقبت های بهداشتی رخ می دهد. پژوهش حاضر با هدف تحلیل مفهوم مراقبت از زخم فشاری در سالمندان انجام شد.

روش ها

این مطالعه که از رویکرد واکرواوانت برای مفهوم مراقبت از زخم فشاری در آن استفاده شده است. یکی از روش های مفهوم پردازی است که به توسعه تیوری کمک می کند. جستجو مطالعات در پایگاه های اطلاعاتی  Google Scholar و موتورهای جستجوی SID،  Magiran،Iran Medex  ، Scopus Sciences،PubMed بین سال های2000 تا 2021  به زبان فارسی و انگلیسی انجام شد.

یافته ها

مفهوم مراقبت از زخم فشاری یک فرآیند پیچیده بین تیم درمان می باشد که به صورت ارتباطات بین رشته ای با به اشتراک گذاشتن اطلاعات، داشتن هدف مشترک، تصمیم گیری صحیح با توجه به پیش آگهی بیمار، درجه و نوع زخم، کیفیت زندگی و هزینه های درمانی در جهت دستیابی به بهترین و موثرترین پیامد باهم همکاری می کنند و ویژگی های آن شامل ارتباط بین حرفه ای، مراقبت مداوم، درمان موثر و مقرون به صرفه در جهت انتخاب بهترین تصمیم درمانی می باشد و با واژه های مانند ترمیم و بهبودی هم ردیف می باشد.

نتیجه گیری

مراقبت از زخم فشاری در سالمندان، می تواند به تیم مراقبتی در شناخت بیشتر این مفهوم و درک بهتر ویژگی های مراقبتی و مداخلات لازم برای ترمیم زخم درسالمندان کمک کند و در محیط های آموزشی، پژوهشی و بالینی موجب ارتقا مراقبت در سالمندان شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
40 تا 49
لینک کوتاه:
magiran.com/p2460235 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!