سنتز مشتق های نوین تیوفن و بررسی ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی مشتق های سنتز شده: به کارگیری نانوذره های مغناطیسی آهن اکسید تهیه شده از عصاره پوست پرتقال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این پژوهش، سنتز مشتق های نوین تیوفن با واکنش های چند جزیی ایزو تیوسیانات، اتیل برموپیرووات، ترکیب های 1،3-دی کربونیل و مقدار کاتالیستی نانوذره های مغناطیسی آهن اکسید تهیه شده از عصاره پوست پرتقال، در حلال آب مورد بررسی قرار گرفت. بازده مشتق های سنتز شده در این شرایط بسیار خوب بوده و زمان انجام واکنش نیز کوتاه می باشد. برای تایید  ساختار نانوذره های مغناطیسی آهن اکسید از روش های میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و پراش پرتو ایکس (XRD)، میکروسکوپ الکترونی عبوری (TEM)، طیف سنجی پراش انرژی پرتو ایکس (EDX) و مغناطیس سنج نمونه ارتعاشی (VSM) استفاده شد. همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی برخی از  مشتق های سنتز شده با استفاده از رادیکال DPPH و آزمایش پتانسیل فعالیت کاهش آهن (FRAP) مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین، فعالیت ضد میکروبی برخی از ترکیب های سنتز شده با استفاده از آزمایش انتشار دیسک بر روی باکتری های گرم مثبت و گرم منفی مورد بررسی قرار گرفت. جداسازی آسان کاتالیست، انجام واکنش در حلال سبز و رسوب کردن فراورده در آب، جداسازی آسان فراورده و کاتالیست و تهیه کاتالیست به روش سبز از برتری های این روش درسنتز مشتق های تیوفن می باشد. همچنین بررسی ویژگی های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی برخی از ترکیب های سنتز شده نشان داد که این ترکیب ها ویژگی های آنتی اکسیدانی  و ضد میکروبی خوبی دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 72
لینک کوتاه:
magiran.com/p2464475 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!