طراحی و تدوین مدلی برای مدیریت بهینه ریسک اعتباری در شبکه شرکت های خدمات پس از فروش خودروسازان با استفاده از مولفه های موثر مالی و غیر مالی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

خدمات پس از فروش می تواند نقش مهمی در رضایت مشتری و حفظ آن داشته باشد. مشتریان با کمک خدمات پس از فروش به یک برند وفادار شده و ارزش برند را در نزد خود افزایش داده و ارتباط سازنده ای با آن برقرار می کنند که نتیجه آن بهبود کیفیت و ارتقاء عملکرد یک کسب و کار است سازمان هایی موفق هستند که توانایی استفاده آگاهانه از اطلاعات مشتریان را داشته و بتوانند خدمات پس از فروش بهتری را به آنها عرضه کنند. بنابراین در این تحقیق به طراحی الگوی مدیریت ریسک اعتباری در کسب و کار شبکه نمایندگی های سایپا یدک با استفاده از مولفه های موثر مالی و غیر مالی پرداخته شده است. نمونه مورد بررسی در این تحقیق نمایندگی های شرکت سایپا می باشند.نتایج تحقیق نشان داد مولفه های مالی و غیر مالی شامل، هزینه خدمات، عملکرد نمایندگی های ارایه دهنده خدمات پس از فروش، خوش حسابی نمایندگان، میزان وثیقه نمایندگان ، کیفیت خدمات شبکه نمایندگی ها ، سرعت خدمات شبکه نمایندگی ها میزان خرید نمایندگی ها، قدمت (و یا سن) شبکه نمایندگی ها و موقعیت منطقه ای شبکه نمایندگی های ارایه دهنده خدمات پس از فروش بر مدیریت بهینه ریسک اعتباری تاثیر دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
84 تا 105
لینک کوتاه:
magiran.com/p2469606 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!