ارائه مدلی برای مدیریت جریان ورودی در شبکه های رایانه ای به منظور جلوگیری از حمله محروم سازی از سرویس بر اساس نظریه بازی ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در حوادث رایانه ای، منافع استراتژی مهاجم (مدافع)، بستگی زیادی به عملکرد مدافع (مهاجم) دارد. بنابراین اثر بخشی سازوکار مدیریت بحران، به رفتارهای استراتژیک مدافع و مهاجم متکی است که به کارگیری یک ابزار موثر، بر پایه فناوری اطلاعات، در این امر، می تواند در افزایش راندمان این اثربخشی، چشمگیر باشد. حملات محروم سازی سرویس بر اساس کاهش پهنای باند، یک تهدید دایمی امنیت شبکه   می باشند. روش های پیشنهادی به دلیل فقدان رویکردهای کمی در مدل سازی استراتژی های دفاعی در برابر این حملات، نمی توانند این مشکل را به صورت کارآمد برطرف کنند. نظریه بازی می تواند چارچوب کمی را برای مدل سازی چنین حملاتی فراهم می کند. یک مدل مبتنی بر تیوری بازی می تواند به عنوان یک سامانه پشتیبانی تصمیم برای مدافع عمل کند و قابلیت های آن را برای اتخاذ بهترین تصمیم ها برای حفظ سطح بهینه امنیت شبکه در برابر چنین حملاتی افزایش دهد. در این مقاله، یک مدل پیشنهادی برای واکنش به حملات محروم سازی سرویس، بر پایه نظریه بازی ها، به عنوان یک بازی بین مهاجم و مدافع ارایه می شود. همچنین شبکه مدل شده و بازده محاسبه می شود و بازی به تعادل نش همگرا می شود. بهترین اقدام از استراتژی نش استنباط می شود. نتایج به دست آمده با شبیه سازی و محاسبات عددی به نفع سازوکار دفاعی نظری بازی پیشنهادی است و از شایستگی استفاده از نظریه بازی برای دفاع در برابر حملات محروم سازی سرویس برای تقویت امنیت شبکه حمایت می کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
19 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p2474655 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!