درنگی بر تاثیر بازی وارسازی بر آموزش و یادگیری
هدف:
پژوهش حاضر در بازسازی یکی از حوزه هایی است هنری و صنعتی است که در قالبی که گیمیفیکیشن بیان می شود. در اصل هنر هشتم عنوانی است که این روزها به هنر صنعت بازی سازی اطلاق می شود.
روش شناسی پژوهش:
روش این پژوهش به صورت کتابخانه ای است و به صورت مروری بیان شده است.
این مقاله جنبههای گوناگون مربوط به نظریه های بازی وارسازی و نقش آن ها در آموزش و یادگیری معرفی کرد. مطالعه بازی وارسازی در پژوهش های علم اطلاعات ازجمله موضوعاتی است که به تازگی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است اما آنچه که مورد توجه اکثر پژوهشگران بوده، پرداختن به شکل مستقیم یا غیرمستقیم به بررسی بازی وارسازی در سواد اطلاعاتی، آموزش و انگیزش دانشجویان و کاربران کتابخانه (در سنین مختلف) و کارمندان کتابخانه های دانشگاهی و تخصصی در سازمان ها بوده است و به طور اخص از قابلیت های بازی وارسازی در آموزش و یادگیری مباحث تخصصی رشته کم تر پرداخته شده است.
مطابق یافته های انجام شده در این زمینه پژوهش هایی انجام شود تا ضمن توجه و بهره گیری کامل از منابع علمی و انجام پرسشنامه با جامعه پژوهش انتخابی و با استفاده از عناصر یادگیری خود راهبر، چارچوبی جهت تبیین نقش بازی وارسازی درزمینه آموزش و یادگیری دروس مختلف این رشته و دست یابی به الگویی مفهومی در پژوهش ها به دست آید.
آموزش ، یادگیری ، بازی وارسازی ، بازی ، نظریه های بازی
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.