تاثیر جریان سیال بر پاسخ دینامیکی وابسته به اندازه میکروتیرهای یکسر گیردار با استفاده از تئوری گرادیان کرنشی اصلاح شده و تئوری تیر تغییر شکل پذیر برشی هایپربولیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق، به مطالعه تحلیلی ارتعاشات القایی ناشی از جریان سیال در میکروتیرهای یکسرگیردار پرداخته شده است. معادلات حاکم بر حرکت بر اساس تیوری تیر هایپربولیک و در نظر گرفتن اندرکنش بین سازه و سیال استخراج شده است. به منظور در نظر گرفتن اثر اندازه های کوچک از تیوری گرادیان کرنش بهبود یافته استفاده شده است. هدف اصلی این مطالعه نشان دادن میزان تاثیر جریان سیال بر رفتار دینامیکی میکروتیرها می باشد. معادلات حرکت با استفاده از روش گالرکین گسسته سازی شده و سپس با روش حل عددی جواب معادلات به دست است. با بی بعدسازی معادلات، پاسخ دینامیکی سیستم و منحنی های دامنه-سرعت جریان سیال به ازای مقادیر مختلف پارامتر اندازه های کوچک و سرعت جریان سیال استخراج و تاثیر این پارامترها بر رفتار دینامیکی سیستم مطالعه شده است. نتایج نشان می دهد که استفاده از تیوری تیر هایپربولیک نتایج دقیق تری نسبت به تیوری تیر های کلاسیک تیر اویلر-برنولی و تیموشنکو در اختیار می گذارد. مشاهده می شود که ناحیه قفل شدگی و حداکثر دامنه به جود آمده در میکروتیر برای سه تیوری تحت بررسی متفاوت می باشد. همچنین، تیوری اویلر-برنولی فرکانس های طبیعی را بیشتر از دو تیوری دیگر پیش بینی می کند که علت آن صرف نظر کردن از اینرسی دورانی سطح مقطع تیر می باشد. تیوری تیر تیموشنکو فرکانس های نوسانات را بیشتر از تیوری تیر هایپربولیک پیش بینی می کند ولی به ازای مقادیر بزرگتر طول، فرکانس طبیعی دو تیوری تیر تیموشنکو و تیر هایپربولیک تقریبا برهم منطبق می شوند.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 68
لینک کوتاه:
magiran.com/p2491049 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!