بهبود عملکرد داستانگویی شفاهی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی از نظر صحت دستوری، روانی وپیچیدگی با ا یجاد آگاهی معنایی از طریق فیلدهای معنای

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
تاثیرات تکنیکهای ایجاد آگاهی معنایی بر عملکرد فراگیران زبان  بوسیله محققان زیادی مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیق حاضر به بررسی اثرات ایجاد انگیزش آگاهی معنایی از طریق فیلدهای معنایی بر عملکرد وظیفه محور شفاهی در زبان آموزان سطح متوسط ایرانی می پردازد. افرتد شرکت کننده در این تحقیق شامل 40 زبان آموز سطح متوسط می باشد که همگنی اولیه آنها از لحاظ مهارت زبانی از طریق یک آزمون زبان عمومی سنجیده شد. سپس شرکت کنندگان به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند که هر گروه شامل 20 نفر زبان آموز می شد. سپس یک پیش آزمون که متشکل از یک داستان کوتاه تصویری بود به عمل آمد. زبان آموزان باید داستان کوتاه را بر اساس مجموعه تصاویرارایه شده به صورت شفاهی بازگو می کردند. مدت تحقیق 17 جلسه تدریس بود که در هر جلسه، شرکنندگان درگروه آزمایش، تکنیک مربوط به آگاهی معنایی را دریافت می کردند. آگاهی نحوی از طریق تکنیک  " فیلدهای معنایی" اعمال می شد. درست بعد از سپری شدن زمان آزمایش، آزمونی به عمل آمد که متشکل از یک داستان تصویری برای بیان شفاهی بود. دقت شد تا سطح دشواری داستان منطبق با سطح زبان در زبان آموزان باشد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که شرکت کنندگان در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل در بیان شفاهی وظیفه محور داستان از نظر مهارت زبانی عمکرد بهتری داشتند. نتایج این تحقیق می تواند راه را برای تحقیقات آینده در حوزه انگیزش آگاهی زبانی در زبان آموزان باز نموده و برای زبان آموزان، معلمین و مولفین کتابهای درسی مثمرثمر باشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
75 تا 95
لینک کوتاه:
magiran.com/p2518151 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!