بررسی تاثیر پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه بر موفقیت پروژه های عمرانی انبوه سازی با استفاده از معادلات ساختاری (مطالعه موردی: شرکت کارا سازه متین)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه شرکت های عمرانی با فضای جدیدی مواجه هستند. شرکت های ساخت و عمرانی کشور ایران از پایین بودن بهره وری رنج می برند و بسیاری از مدیران تلاش هایی جهت یافتن راه کارهای مناسب برای رفع این مشکل داشته اند. به نظر می رسد استفاده از سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه به منظور بهبود مدیریت مدیران و افزایش بهره وری آنان، می تواند یکی از این راه کارها باشد. اما به دلیل ویژگی های خاصی که برای این شرکت های ساخت و عمرانی حاکم می باشد، به ویژه مسایل و مشکلاتی که از نیروی انسانی شاغل در آنها (اعم از مدیران و کارکنان) وجود دارد، کاربرد این ابزار به سادگی امکان پذیر نیست و در عمل نیز مشاهده گردیده که کمتر شرکتی بوده است که توانسته باشد از این سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه به نحو کارآمدی استفاده نموده باشد. لذا در صورتی که بتوان با انجام تحقیقاتی، مولفه های اساسی در پیاده سازی سیستم اطلاعات مدیریت پروژه در پروژه های انبوه سازی ساختمانی را شناسایی کرده و راه کارهایی برای استفاده اثربخش از این سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه ارایه نمود، قطعا گام مفیدی در حل معضلات شرکت های ساخت برداشته شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر پیاده سازی سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه را بر موفقیت پروژه های عمرانی که شامل بهبود مولفه های کیفیت، هزینه و زمان انجام پروژه است بسته به ابعاد محتوایی کیفیت سیستم های اطلاعات مدیریت پروژه که خود نیز شامل مولفه های دقت، مربوط بودن و کامل بودن اطلاعات است را در پروژه های انبوه سازی شرکت کارا سازه متین بررسی و کنکاش می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2521243 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!