ارائه الگوی آموزش الکترونیکی مدیران بانک تجارت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف پژوهش حاضر ارایه الگوی آموزش الکترونیکی مدیران بانک تجارت است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نحوه جمع آوری داده ها کیفی و کمی (آمیخته اکتشافی) است. حجم نمونه در بخش کیفی تا اشباع نظری 21 نفر و در بخش کمی طبق جدول مورگان از 300 مدیران حوزه ستادی بانک تجارت در مناطق پنج‌گانه تهران، 169 نفر انتخاب و با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای پرسشنامه توزیع شد. پرسشنامه محقق ساخته در قالب 6 بعد مدل پارادایمی مشتمل بر 19 مولفه و 147 شاخص بود. به ‌منظور شناسایی و تایید عوامل اندازه‌گیری، روایی پرسشنامه به‌طور جداگانه برای هر بعد با انجام تحلیل عامل تاییدی مرتبه اول (ابعادی که از دو مولفه تشکیل‌شده‌اند) و مرتبه دوم (ابعادی که بیش از دو مولفه تشکیل‌شده‌اند) مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان داده است که تحلیل عاملی تاییدی نتایج کمی مدل داده بنیاد اشتراوس و کوربین را تا حدود زیادی تایید کرد و الگوی آموزش الکترونیکی مدیران بانک تجارت با 6 بعد، 19 مولفه و 134 شاخص به دست آمد که عوامل زمینه‌ساز الگوی آموزش الکترونیکی مدیران بانک تجارت شامل آمادگی فرهنگی، آمادگی فنی، آمادگی آموزشی، آمادگی محیطی؛ عوامل علی شامل عوامل انسانی، ساختار و سیاست‌های آموزشی، مدیریت؛ عوامل مداخله‌گر شامل رویکردهای فردی، رویکردهای مدیریتی؛ راهبردها شامل رویکردهای آموزشی، رویکردهای پداگوژیکی و آندراگوژیکی، سنجش و ارزیابی آموزشی، سهولت دسترسی، کیفیت آموزشی هدفمند، نوآوری و خلاقیت، مدیریت یکپارچه و نهایتا پیامدها شامل موفقیت آموزشی و شایسته‌سالاری، آینده‌نگری، افزایش اثربخشی و بهبود عملکرد سازمانی بودند.

زبان:
فارسی
صفحات:
293 تا 309
لینک کوتاه:
https://www.magiran.com/p2546244 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با ثبت ایمیلتان و پرداخت حق اشتراک سالانه به مبلغ 1,390,000ريال، بلافاصله متن این مقاله را دریافت کنید.اعتبار دانلود 70 مقاله نیز در حساب کاربری شما لحاظ خواهد شد.

پرداخت حق اشتراک به معنای پذیرش "شرایط خدمات" پایگاه مگیران از سوی شماست.

اگر مقاله ای از شما در مگیران نمایه شده، برای استفاده از اعتبار اهدایی سامانه نویسندگان با ایمیل منتشرشده ثبت نام کنید. ثبت نام

اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!