مروری بر تغییرات ژنتیکی و عوامل ایجاد کننده آریتمی های قلبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

بیماری های قلبی عروقی در حال حاضر علت اصلی مرگ و میر در جهان است. یکی از شایع ترین بیماری های قلبی عروقی، انواع آریتمی ها می باشند. در آریتمی، ضربان قلب کند، تند و یا نامنظم می شود که بر بازدهی قلب تاثیر گذاشته و ممکن است در این حالت، قلب توانایی کافی برای پمپاژ خون را نداشته باشد. آریتمی های قلبی، به عنوان علل اصلی مرگ ناگهانی قلبی در افراد جوان مطرح می شود که حتی بیمارانی را که قلب های آناتومیکی طبیعی دارند، تحت تاثیر قرار می دهند. سندرم های آریتمی، بیماری های کانال یونی هستند که منجر به خواص الکتریکی غیرطبیعی قلب می شوند. مقاله حاضر، به بررسی علل ژنتیکی موثر بر انواع آریتمی های قلبی پرداخته است. جستجوی دقیقی در Google scholar و PubMed برای شناسایی مقالات تحقیقاتی مرتبط با ژنتیک آریتمی انجام شد. در طول غربالگری، کلیه مقالات تکراری بر اساس عنوان و مقالات منتشر شده قبل از سال 2000 حذف شدند. در نهایت پس از چند دور بررسی محتوایی مقالات، 50 مقاله پژوهشی برای این مطالعه انتخاب شدند.

نتیجه گیری:

 مشخص شده است که آریتمی ها ناشی از جهش هایی در ژن های هسته ای کدکننده کانال های غشایی در سلول های عضلانی قلب هستند. با این وجود، علل برخی از موارد آریتمی نامشخص است و احتمال چند فاکتوری بودن این اختلالات قلبی مطرح می شود. اهمیت این نوع از مقالات مروری، در عین آشکار نمودن ارتباط بین جایگاه های ژنی با انواع سندرم های آریتموژنیک، فراهم کردن مبنای مولکولی است که می تواند روش های تشخیصی جدیدی را علاوه بر اکوکاردیوگرام در اختیار محققین قرار دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
6052 تا 6076
لینک کوتاه:
magiran.com/p2546952 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!