نرخ تولد زنده در چرخه های انتقال بلاستوسیست منفرد تازه در روز 5 در مقابل انتقال منجمد: یک مطالعه مقطعی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 استفاده از انتقال جنین منجمد (FET) در فرآیندهای کمک به تولید مثل در سراسر جهان افزایش یافته است. تحریک کنترل شده تخمدان و سپس انتقال جنین تازه ممکن است همزمانی آندومتر و جنین را مختل کند. با این حال، شواهد متناقضی در مورد نرخ تولد زنده (LBR) و نرخ حاملگی بالینی (CPR) وجود دارد.

هدف

 مقایسه LBRs و CPRs در چرخه‌های انتقال بلاستوسیست تازه اتولوگ منفرد روز 5 در مقابل سیکل‌های انتقال بلاستوسیست منجمد شده، برای بررسی تاثیر تحریک کنترل ‌شده تخمدان بر ناهمزمانی جنین-آندومتر.

مواد و روش ها

 یک تجزیه و تحلیل مقطعی بزرگ از 6002 انتقال جنین (ET) شامل 3774 چرخه تازه و 2228 چرخه FET از سال 2016 تا 2019 انجام شد. در ضمن تجزیه و تحلیل چند متغیره و زیر گروهی برای پاسخ‌دهندگان بالا (بیش از 20 تخمک) انجام شد.

نتایج

 تجزیه و تحلیل تک متغیره تفاوتی در LBR و CPR نشان نداد. با این حال، تجزیه و تحلیل چند متغیره کاهش قابل توجهی در LBR و CPR در FET در مقایسه با انتقال امبریوهای تازه نشان داد. سن شرکت‌کننده جوان‌تر، سابقه حاملگی در لقاح آزمایشگاهی قبلی، گسترش بلاستوسیست پیشرفته، تروفکتودرم با کیفیت بالاتر و تعداد تجمعی کمتر ETs همگی شانس LBR و CPR را بهبود بخشیدند. لقاح آزمایشگاهی معمولی، به جای تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم، CPR را بهبود بخشید اما LBR را بهبود نبخشید. شاخص توده بدنی LBR و CPR را تحت تاثیر قرار نداد. در زیر گروه مطالعه شده تجزیه و تحلیل چند متغیره پاسخ دهندگان بالا تفاوتی در LBR یا CPR نشان نداد.

نتیجه گیری

 این مطالعه با تحلیل چند متغیره نشان می‌دهد که LBR و CPR در ETs تازه نسبتا در حدود 14% بالاتر در مقایسه با FETs می باشد. یک استراتژی یکسان انجماد، بدون دلیل مناسب، ممکن است به نتایج نامطلوب منجر شود. در افراد با پاسخ‌دهی بالا، چرخه‌های فریز کردن ممکن است مفید باشد، در عین حال نتایج مشابه به نظر می‌رسد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
245 تا 254
لینک کوتاه:
magiran.com/p2553059 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!