تعیین سطح سرمی آنتی مولرین هورمون در زنان با پیش آگهی پایین تحت درمان لقاح آزمایشگاهی/تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم: یک مطالعه کوهورت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

 پیش‌بینی نتیجه درمان افراد تحت درمان با لقاح آزمایشگاهی یا تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم (IVF/ICSI) با استفاده از غلظت هورمون آنتی مولرین (AMH) به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به راهبردهای بیمار محور که شامل تعریف تعداد تخمک فردی (POSEIDON) است، پاسخ دهندگان ضعیف یا poor معیار بولونیا به افراد با پیش آگهی پایین تغییر کرده اند. این معیار پیش آگهی پایین را به 4 گروه تقسیم می کند.

هدف

 هدف از این مطالعه بررسی سطح AMH خون در گروه زنان تحت درمان با IVF/ICSI بود که به نظر می رسید که پیش‌آگهی پایینی داشته باشند.

مواد و روش ها

 یک مطالعه کوهورت گذشته‌نگر بین 252 شرکت‌کننده مشکوک به قرار گرفتن در گروه با پیش آگهی پایین از ژانویه 2016 تا دسامبر 2019 در Morula IVF، بیمارستان ملی، سورابایا، اندونزی انجام شد. سطوح سرمی AMH و میزان بارداری مشاهده شده در بین 4 زیر گروه مقایسه شد.

نتایج

 مقدار cutoff AMH با حساسیت 7/86% و اختصاصیت 70%، ng/ml 7/1 برای تشخیص زنان با پیش آگهی پایین با استفاده از معیارهای POSEIDON بود. تفاوتی در میزان بارداری بین تمام گروه ها وجود نداشت (05/0 < p).

نتیجه گیری

 سطوح AMH مطابق با دستورالعمل‌های POSEIDON ممکن است نشان‌دهنده پیش آگهی ضعیف برای زنانی که IVF/ICSI دارند، باشد. برای پیش‌بینی پیش‌آگهی بد در زنان، مقدار cutoff باید مشخص شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
225 تا 262
لینک کوتاه:
magiran.com/p2553060 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!