میزان اعتبار تشخیصی کیت Vaginal pH&PROM در تشخیص پارگی زودرس غشای کوریوآمنیوتیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

 مقدمه:

 پارگی زودرس غشای کوریوآمنیوتیک (Premature rupture of amniotic membrane) PROM، در زنان باردار علت تقریبا یک سوم زایمان های زودرس است و تاثیر قابل توجهی بر مرگ و میر نوزادان دارد. بنابراین تشخیص زودهنگام آن برای تعیین پیش آگهی مادر و جنین حیاتی است. با توجه به اهمیت تشخیص زودهنگام PROM در این مطالعه حساسیت و ویژگی کیت Vaginal pH&PROM در مقایسه با روش های موجود، مورد بررسی قرار گرفته است.

روش ها

این مطالعه بر روی 30 مورد دچار پارگی کیسه ی آمنیوتیک (گروه مورد) و 30 بیمار فاقد پارگی کیسه ی آمنیوتیک (گروه شاهد)، مراجعه کننده به بیمارستان کلینیک اصفهان انجام شد. نمونه ها به صورت تصادفی انتخاب و وارد مطالعه شدند. در این پژوهش معاینه ی فیزیکی واژن و تست ترشحات واژن به روش نیترازین و کیت شرکت پادتن پاسارگاد بر روی همه ی نمونه ها انجام شد. حساسیت و ویژگی و ارزش اخباری مثبت و منفی این تست، تعیین و گزارش گردید.

یافته ها

با در نظر گرفتن روش معاینه ی فیزیکی به عنوان استاندارد، حساسیت، اختصاصیت به ترتیب برای تست نیترازین برابر 6/76 درصد، 3/83 درصد و برای کیت شرکت پادتن پاسارگارد برابر با 3/83 درصد، 3/93 درصد برآورد گردید. دقت تست کیت پادتن پاسارگاد برابر با 3/88 درصد بود.

نتیجه گیری

یافته ای این مطالعه نشان داد که کیت تشخیصی Vaginal pH&PROM برای تشخیص PROM دارای حساسیت، اختصاصیت، قابل توجهی می باشد و می توان آن را به عنوان تست تشخیصی مناسبی برای مادران مشکوک به پارگی زودرس غشای کوریوآمنیوتیک در نظر گرفت.

زبان:
فارسی
صفحات:
166 تا 171
لینک کوتاه:
magiran.com/p2564773 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!