مسیریابی مبتنی بر هوش مصنوعی در بازی جنگ زمینی
نویسنده:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
بازی جنگ در دنیا به عنوان یکی از روش های تمرین تصمیم سازی و تصمیم گیری فرماندهان نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و درصورتی که این شبیه سازی با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شود، قدرت تصمیم گیری را افزایش داده و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و جلوگیری از هدر رفت منابع خواهد داشت. یکی از موارد مورد استفاده در سامانه های بازی جنگ که موضوع این مقاله است، بخش مسیریابی می باشد. در این راستا ابتدا مسیریابی A* مورد بررسی قرار گرفته و سپس معایب آن با ترکیب روش سلسله مراتبی، بهبود داده شده است. سپس مسیریابی با الگوریتم یادگیری تقویتی با پیش پردازش داده ها به صورت روش های ابتکاری به منظور همسان سازی نقشه ها، پیش از انجام فاز مسیریابی مورد مطالعه قرار گرفته است. در ادامه مسیریابی با یادگیری تقویتی به صورت سلسله مراتبی، بررسی شده است. همچنین زمان و سرعت یگان های مختلف در مسیریابی اعمال شده و نتایج آن مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژگان:
زبان:
فارسی
انتشار در:
صفحات:
25 تا 46
لینک کوتاه:
magiran.com/p2566532
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یکساله به مبلغ 1,390,000ريال میتوانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.
In order to view content subscription is required
Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!