طراحی و پیاده سازی سامانه مدیریت پژوهش های مروری در حوزه پزشکی و سلامت

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

رشد روز افزون علوم و به تبع آن پژوهش های تخصصی حوزه بهداشت و درمان، پژوهشگران را با مشکل عدم تسلط بر مدیریت مطالعات مواجه نموده است. پژوهش های مروری ، برای پژوهشگر ان این امکان را فراهم می آورد که با صرف زمان و هزینه پایین تر به حجم قابل قبول و دسته بندی شده ای از اطلاعات دسترسی پیدا کرده و بتوانند به مغز اصلی پژوهش ها دست یابند. نگارش این پژوهش ها کار بسیار دشواری است، زیرا نیازمند دانش عمیق در حوزه خاص و همچنین بررسی تعداد بالای مطالعات برای یافتن و تجمیع اطلاعات مناسب است. هدف این مطالعه طراحی و پیاده‎سازی سامانه مدیریت بانک اطلاعاتی پژوهش های مروری در حوزه پزشکی و سلامت می‎باشد.

روش

این مطالعه کاربردی در سال 1401 با توسعه یک سامانه نرم افزاری انجام شده است. طراحی و پیاده سازی این سامانه در 3 مرحله 1) تجزیه و تحلیل 2) طراحی و پیاده سازی 3) آزمایش و رفع مشکل (پیاده سازی نمونه موردی) صورت گرفته شده است. این سامانه با استفاده از فریم ورک های مبتنی بر JavaScript، Angular در سمت Front-End و نیز Node.JS در سمت Back-End پیاده سازی شده است. در مرحله نهایی سامانه با آزمایش یک پژوهش واقعی آزمون شده و نواقص و مشکلات مرتفع گردید.

نتایج

در فرآیند آزمون سامانه این نتیجه حاصل شد که این سامانه می توان دقت در فرآیند مربوط به ورود اطلاعات را بسیار افزایش دهد و همچنین تحلیل نتایج را برخط و با سرعت و دقت بالایی انجام داد.

نتیجه گیری

نتایج تحلیل حاضر می تواند به سیاستگذاران جهت قانونگذاری مناسب و به مدیران کسب وکارها جهت رفع مشکلات شناسایی شده و افزایش اعتماد و رضایت کاربران کمک نماید.

زبان:
فارسی
صفحات:
230 تا 243
لینک کوتاه:
magiran.com/p2568102 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!