بررسی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد سازمان در کلاس جهانی با روش ترکیبی دیمتل و مدلسازی معادلات ساختاری تفسیری (مورد مطالعه: صنعت قطعه سازی چمران)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

این پژوهش با هدف بررسی و شناسایی عامل های مدیریت کیفیت جامع که بر عملکرد صنعت قطعه سازی چمران در کلاس جهانی تاثیر گذارند صورت گرفته است . این پژوهش از نظر هدف کاربردی با ماهیتی توصیفی تحلیلی است که از روش ترکیبی دیمتل و مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) و روش MICMAC برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش و کشف علت و معلول بودن عامل ها استفاده کرده است. به کمک نظرات خبرگان صنعت به روش نمونه گیری گلوله برفی 16عامل اثرگذار مدیریت کیفیت فراگیر شناسایی شدند. در نهایت بر اساس روش مدلسازی ساختاری تفسیری 4 سطح بندی کلی برای این عامل ها بدست آمد که عامل سطح چهارم راهبری اثرگذارترین عامل بین سایر عامل ها بوده است و همچنین بر اساس روشMICMAC معیارهای کیفیت سیستم (C1)، ارتباط با تامین کننده و مدیریت (C2)، راهبری (C4) و مدیریت فرآیند و کارایی (C13) از نوع متغیرهای مستقل بوده اند که پیشنهاد می شود مدیران صنعت برای کسب مزیت رقابتی نسبت به ارتقای کیفیت سیستم های مورد استفاده و بهبود فرآیندهای کاری با حفظ ارتباط اثربخش و مستمر با تامین کنندگان مواد اولیه راهبری صنعت خود را به بهترین شیوه ممکن مدیریت نمایند. نوآوری این پژوهش در به کارگیری پارادایم ترکیبی تصمیم گیری در فضای رقابتی تولید در کلاس جهانی در مورد تعیین شاخص های مدیریت کیفیت فراگیر است که در دیگر پژوهش ها کمتر به این مقوله توجه شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 38
لینک کوتاه:
magiran.com/p2571705 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!