شناسایی و رتبه بندی مناظر توسعه کسب و کارهای ورزش های الکترونیکی با رویکرد تلفیقی دلفی فازی، BSC و MADM
ورزش های الکترونیکی در سرتاسر جهان در حال رشد هستند و هر روز افراد بیشتری در این بازی ها درگیر می شوند. بنابراین تحقیق حاضر، مناظر توسعه کسب وکارهای ورزش های الکترونیکی را با رویکرد ترکیبی دلفی فازی، BSCو MADM شناسایی و رتبه بندی می کند. جامعه آماری این پژوهش در بخش کیفی، شامل 15 نفر از خبرگان مدیریت ورزشی بود. در بخش کمی نیز مشتریانی که حداقل یک سال در مراکز ورزش های الکترونیکی شهر تهران سابقه عضویت داشتند، به عنوان جامعه در نظر گرفته شدند. در بخش کیفی و با توجه به روش دلفی فازی و BSC عوامل زیر به نام های منظر مالی (توسعه فرصت های درآمدزایی، تقویت ارزش مشتری، بهبود بهره وری ارایه خدمات، قیمت گذاری مناسب خدمات ورزش های الکترونیکی، مشارکت سرمایه گذاران خصوصی، سیستم های متنوع پرداخت)، فرایندهای داخلی (تلاش برای افزایش دوره عمر مشتریان، تشخیص بخش های غیرسودآور، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، گسترش کیفیت و تنوع خدمات، خلاقیت و نوآوری)، مشتری (ارایه خدمات ویژه به مشتریان وفادار، داشتن مربیان مجرب، داشتن امکانات جذاب و مدرن، ایجاد انگیزه در مشتریان، امنیت فضای کسب وکار) و رشد و یادگیری (تدوین طرح های توسعه مرکز در آینده، ساماندهی تجهیزات فرسوده، ارزیابی صلاحیت کارکنان، به کارگیری روش های نوین بازاریابی ورزشی، توجه به رقابت و داشتن مزیت رقابتی) شناسایی شدند. با توجه به نتایج تحقیق، مهم است که صاحبان کسب وکارهای ورزش های الکترونیکی همواره از طریق توسعه امکانات جذاب و مدرن فرصت های جدیدی برای ارایه محصولات و خدمات خود به مشتریان ایجاد کنند.
بازی های ویدئویی ، بازاریابی ، مشتری ، مزیت رقابتی ، گیم نت
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.