نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی های آن

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

پیشرفت تکنولوژی در حوزه ی آموزش و یادگیری در دهه های اخیر موجب شده تا روش های نوین همچون آموزش الکترونیک جایگزین روش های سنتی گردد. این جایگزینی به طور فزاینده ای در حال توسعه می باشد و نقش اساتید پرستاری و استراتژی هایی را که در چنین محیط های آموزشی به کار می گیرند، بسیار مهم است. لذا این مطالعه با هدف بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی های آموزشی انجام شد.

منابع اطلاعات یا داده ها:

 در مطالعه ی مروری حاضر با استفاده از کلیدواژه های آموزش، یادگیری، الکترونیک، مجازی و استراتژی در پایگاه های جستجوی فارسی و معادل انگلیسی آن ها در پایگاه های جستجوی انگلیسی، مقالات منتشر شده در ده سال اخیر مورد بررسی قرار گرفت و مواردی همچون استناددهی به منابع، امانت داری، حق مالکیت معنوی و حق پدیدآورندگی در انتقال داده ها رعایت گردید.

روش های انتخاب برای مطالعه:

 به منظور بررسی نقش اساتید پرستاری در ارتقاء بهره وری در آموزش و یادگیری الکترونیکی و استراتژی های آموزشی مورد استفاده، مطالعه ای مروری به روش مرور روایتی انجام شد.

ترکیب مطالب و نتایج

از مجموع 345 مقاله، بعد از حذف مقالات غیرمرتبط، تکراری، هم پوشان و مقالاتی که متن کامل آن مقالات یافت نشد، ده مقاله انگلیسی و یک مقاله فارسی مرتبط با هدف مطالعه به دست آمد.

نتیجه گیری

نتایج نشان می دهد که اساتید پرستاری نقش مهمی در ارتقاء فرآیند آموزش و یادگیری داشته و برای بهبود آن لازم است توانایی ها و شایستگی هایی را فراتر از آن چه که در روش های سنتی به کار برده شده را در خود ایجاد و تقویت نمایند. لذا پیشنهاد می گردد جهت ارتقاء این توانایی ها و مهارت ها، زیرساخت های لازم فراهم آید.

زبان:
فارسی
صفحات:
31 تا 42
لینک کوتاه:
magiran.com/p2586815 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!