مدل سازی تصمیم گیری برای کشف و شناسایی ریزپرنده در فضای جنگ الکترونیک با تاثیر مولفه های هزینه و برد عملیاتی بر اساس نظریه بازی ها

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه مراکز اقتصادی مانند پالایشگاه ها ، مراکز سیاسی مانند مجلس،دولت، قوه قضاییه و مراکز نظامی مانند پادگان ها، و می توانند مورد حملات ریزپرنده های جاسوسی و یا انتحاری قرار گیرند. برای کشف و شناسایی این تهدید، سامانه ها و روش های متنوعی پیشنهاد شده است. ازآنجایی که این موضوع یک رقابت بین دو گروه مدافع و مهاجم می باشد، عوامل متعددی در تصمیم گیری این دو گروه، رویکرد عملیاتی آن ها و انتخاب بهینه تجهیزات، موثر می باشد. ما در این تحقیق با استفاده از نظریه بازی ها در بر اساس مدل گراف توانسته ایم، در گام اول با در نظر گرفتن 2 پارامتر هزینه و بودجه در تجهیز میدان جنگ الکترونیک و نیز برد عملیاتی سامانه ها در دو سناریوی مستقل با لحاظ تجهیزات طرفین و ترجیحات بازیگران این صحنه نبرد، وضعیت های تعادل را بر اساس نظریه بازی ها پیش بینی نماییم. در گام دوم با ترکیب این دو مولفه و اعمال هم زمان تاثیر پارامترهای تصمیم گیری در یک تابع هزینه، وضعیت نهایی کشف و شناسایی ریزپرنده را پیش بینی و با در نظر گرفتن شرایط واقعی، فرآیند تصمیم گیری صحیح برای فرماندهان صحنه نبرد جنگ الکترونیک را مدل سازی می نماییم. نتایج نشان میدهد اعمال اثر دو پارامتر همزمان هزینه و برد عملیاتی نتایج کاملا متقاوتی با تصمیم های تک بعدی دارد.همچنین تابع هزینه نیز میتواند در تغییر نتایج موثر واقع شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
56 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p2587402 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!