مدل سازی تصمیم گیری برای کشف و شناسایی ریزپرنده در فضای جنگ الکترونیک با تاثیر مولفه های هزینه و برد عملیاتی بر اساس نظریه بازی ها
امروزه مراکز اقتصادی مانند پالایشگاه ها ، مراکز سیاسی مانند مجلس،دولت، قوه قضاییه و مراکز نظامی مانند پادگان ها، و می توانند مورد حملات ریزپرنده های جاسوسی و یا انتحاری قرار گیرند. برای کشف و شناسایی این تهدید، سامانه ها و روش های متنوعی پیشنهاد شده است. ازآنجایی که این موضوع یک رقابت بین دو گروه مدافع و مهاجم می باشد، عوامل متعددی در تصمیم گیری این دو گروه، رویکرد عملیاتی آن ها و انتخاب بهینه تجهیزات، موثر می باشد. ما در این تحقیق با استفاده از نظریه بازی ها در بر اساس مدل گراف توانسته ایم، در گام اول با در نظر گرفتن 2 پارامتر هزینه و بودجه در تجهیز میدان جنگ الکترونیک و نیز برد عملیاتی سامانه ها در دو سناریوی مستقل با لحاظ تجهیزات طرفین و ترجیحات بازیگران این صحنه نبرد، وضعیت های تعادل را بر اساس نظریه بازی ها پیش بینی نماییم. در گام دوم با ترکیب این دو مولفه و اعمال هم زمان تاثیر پارامترهای تصمیم گیری در یک تابع هزینه، وضعیت نهایی کشف و شناسایی ریزپرنده را پیش بینی و با در نظر گرفتن شرایط واقعی، فرآیند تصمیم گیری صحیح برای فرماندهان صحنه نبرد جنگ الکترونیک را مدل سازی می نماییم. نتایج نشان میدهد اعمال اثر دو پارامتر همزمان هزینه و برد عملیاتی نتایج کاملا متقاوتی با تصمیم های تک بعدی دارد.همچنین تابع هزینه نیز میتواند در تغییر نتایج موثر واقع شود.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.