تحلیل اثر سبک های رهبری بر آمیخته ترفیع محصولات لبنی با نقش میانجی مشتری مداری(موردمطالعه: شرکت کشت و صنعت و دام پروری مغان)

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

آمیخته ترفیع فرآیند متقاعد کردن مشتری بالقوه برای خرید محصول است. کسب مزیت رقابتی، مشتری مداری و آمیخته ترفیع به وجود شرایط و بستری مناسب نیاز دارد که سبک رهبری مدیریت، یکی از عوامل موثر در این زمینه است. بنابراین در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر سبک رهبری بر آمیخته ترفیع محصولات لبنی با نقش میانجی مشتری مداری پرداخته شده است. تحقیق حاضر، از نظر نوع جزء پژوهش های کاربردی بوده و از نوع پیمایشی است و با توجه به نوع تحلیل نتایج از نوع توصیفی و همبستگی است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از کارکنان، کارشناسان و مدیران شرکت کشت و صنعت و دام پروری مغان است و با استفاده از فرمول کوکران 291 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده اند. از روش مدل سازی معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای با استفاده از نرم ا فزار Spss، LISREL، پرداخته شده است. یافته های تحقیق نشان داد سبک رهبری تاثیر مثبت و معناداری بر آمیخته ترفیع محصولات لبنی شرکت کشت و صنعت و دام پروری مغان دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد، متغیر مشتری مداری نقش میانجی بین سبک رهبری و آمیخته ترفیع محصول را بر عهده دارد. و در بین چهار سبک رهبری، بر اساس مدل اندازه گیری سبک رهبری حمایتی بیشترین تاثیر را بر آمیخته ترفیع دارد. با توجه به یافته های پژوهش حاضر، سبک رهبری که الگوی رفتاری مدیر به هنگام هدایت کردن فعالیت های دیگران و سازمان است که از خود نشان می دهد، می تواند بر آمیخته ترفیع و مشتری مداری تاثیرگذار باشد.

زبان:
فارسی
صفحات:
156 تا 172
لینک کوتاه:
magiran.com/p2593756 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!