بهبود تاثیر خودروهای الکتریکی بر شاخص عدم تعادل در شبکه توزیع نامتعادل با استفاده از پاسخگویی تقاضا با درنظرگیری تکنیکهای داده کاوی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

امروزه با توسعه زیرساخت های شبکه الکتریکی و پدید آمدن مفاهیمی چون پاسخگویی تقاضا و استفاده از خودروهای الکتریکی در اهدافی غیر از حمل و نقل، شناختن الگوهای رفتاری مشخصات فنی شبکه به منظور مدیریت بهینه سیستم های الکتریکی بسیار اهمیت یافته است.یکی از پارامترهای حیاتی در مدیریت سیستم برق، عدم تعادل شبکه توزیع است. راه های مختلفی برای بهبود و کنترل عدم تعادل شبکه وجود دارد. یکی از این راه ها تشخیص رفتار پروفایل های عدم تعادل باس در شبکه با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها است. در گذشته ، تجزیه و تحلیل داده های برای محیط های بزرگی مانند ایالات و کشورها انجام می شد. با این حال پس از ظهور مفهوم شبکه های هوشمند ، مطالعه رفتاری و شناخت این الگوها در محیط های کوچک و مقیاس پایین، نقش اساسی و مهمی در مدیریت عمیق این شبکه ها پیدا کرده است. یکی از روش های مناسب در تشخیص الگوهای رفتاری استفاده از داده کاوی است. در این مقاله از مفاهیم خوشه بندی سلسله مراتبی و میانگین-k برای تشخیص الگوی رفتاری شاخص عدم تعادل در یک شبکه توزیع نامتعادل استفاده میشود. سپس با تعیین خوشه هدف و با استفاده از پاسخگویی تقاضا به بهبود شاخص عدم تعادل پرداخته میشود. این روش باعث کاهش تعداد باسهای شرکت کننده در برنامه های پاسخگویی تقاضا میشود. در ادامه با استفاده از مفهوم طبقه بندی، یک درخت تصمیم در راستای کاهش زمان میترینگ ساخته میشود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
182 تا 192
لینک کوتاه:
magiran.com/p2594380 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!