مدیریت جایگاه ورزش در اوقات فراغت زندانیان و تاثیر آن بر خشونت در زندان

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
اهداف

اوقات فراغت یکی ازمسایل حیاتی در پویایی فرآیند آموزش است و پرداختن به این موضوع می تواند گره گشای تنگناها و کلیدی برای حل مسایل آن و درنهایت راهبردی برای برنامه ریزی در جهت پرکردن اوقات فراغت زندانیان به نحو مطلوب و شایسته می باشد لذا از این رو هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط جایگاه ورزش در اوقات فراغت زندانیان و تاثیر آن بر میزان خنوشت زندانیان میباشد.

روشکار

روش تحقیق این مقاله مروری کتابخانه ای میباشد محقق با بررسی مقالات گذشته در حیطه اوقات فراغت و زندان و سرچ کلیدواژگان اوقات فراغت،زندان،خشونت و ورزش به بررسی این تحقیق پرداخته.

یافته ها

ورزش بر زندانیان تاثیر گذار است و ورزش تاثیر مثبتی بر رفاه زندانیان و جامعه زندان دارد، زندانیانی که ورزش می کنند دارای سطح پایینی از افسردگی، استرس واضطراب و خشونت در میان زندانیان دیگر هستند و ورزش یک روش استراتژیک مقابله با حبس است با قرار دادن ورزش در اوقات فراغت زندانیان میشود میزان خشونت را کاهش داد.

نتیجه گیری

زندان یکی از مهمترین و دیربازترین بخشهای جوامع بشری در جهان بوده است.امروزه رویکرد جوامع بشری به زندان و زندانیان تغییر یافته و اصلاح، بازتوانی و بازسازی در اولویت های مدیران این بخش قرار گرفته است. ورزش با نقش تربیتی خود با ایجاد فضایی شاد به رشد و پیشرفت جسمی و روحی زندانیان کمک بسیاری میکند پر کردن اوقات فراغت زندانیان با ورزش میتواند در پیشگیری و درمان بعضی از مشکلات روحی و جسمی زندانیان مفید واقع شود ورزش در زندان با توجه به یافته های پژوهش باعث کاهش میزان جرم و خشونت در سلول ها و می باشد.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
67 تا 80
لینک کوتاه:
magiran.com/p2607407 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!