یادگیری فعال بعنوان رویکردی برای تقویت مهارت های گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان زبان انگلیسی: یک مطالعه ترکیبی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
یادگیری فعال که به عنوان یک رویکرد آموزشی جدید مورد توجه قرار گرفته است، ادعا می کند که راه را برای دانش آموزان برای کشف فعال دانش و تامل در فرآیندهای یادگیری هموار می کند. علیرغم مبانی نظری قوی، یادگیری فعال به ندرت توسط معلمان انگلیسی در محیط ایران مورد توجه قرار گرفته است. سهم بزرگی از این تردید ممکن است به فقدان یافته های تجربی قوی برای تاکید بر مزایا و معایب آن نسبت داده شود. برای پر کردن این کمبود، این مطالعه ترکیبی اثرات یادگیری فعال را بر تقویت مهارت های گفتاری زبان آموزان زبان انگلیسی و تمایل به برقراری ارتباط در ایران را بررسی می کند. برای این منظور، در مجموع 87 زبان آموز زبان انگلیسی با سطح زبانی متوسطه با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. آنها از طریق آزمون کت همگن شدند و به طور تصادفی به یک گروه آزمایش (26 نفر) و یک گروه کنترل (25 نفر) تقسیم شدند. پس از آن، یک پیش آزمون، آموزش (به مدت 18 جلسه 75 دقیقه ای دو بار در هفته) و یک پس آزمون برگزار شد. سپس، هشت شرکت کننده که به طور فعال در آموزش ها شرکت داشتند به یک مصاحبه گروهی دعوت شدند تا نگرش ها و تجربیات خود را از یادگیری فعال بیان کنند. نتایج آزمون های تی مستقل نشان داد که یادگیری فعال به طور قابل توجهی بر تقویت مهارت های گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط در بین شرکت کنندگان در پس آزمون کمک کرد. علاوه بر این، یافته های کیفی یک تحلیل کدگذاری موضوعی، چهار تم کلی به دست داد: تسهیل ساخت دانش، توسعه آگاهی فراشناختی، ترویج یادگیری خودتنظیمی و تقویت انگیزه. براساس یافته های تحقیق، تعدادی کاربرد برای ذینفعان مربوطه ارایه شد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
93 تا 128
لینک کوتاه:
magiran.com/p2607847 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!