ارزیابی عوامل مرتبط با نگهداری صحیح از ناوگان خودرویی و سبک سازمانی فرماندهی انتظامی استان مازندران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

خودرو نقشی مهم در پیشبرد ماموریت های سازمانی در فراجا دارد، به طوری که تعهد نسبت به سازمان و دقت در نگهداری آن می تواند در انجام وظایف محوله ی سازمان تعیین کننده باشد. این پژوهش، به ارزیابی عوامل مرتبط با نگهداری صحیح از ناوگان خودرویی و سبک سازمانی فرماندهی انتظامی استان مازندران پرداخته است.

روش

پژوهش حاضر ازنظر نوع پژوهش کاربردی و روش آن پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، مدیران و کارکنان معاونت آماد و پشتیبانی فرماندهی انتظامی استان مازندران که 70 نفر از آنان با استفاده از جدول کرجسی مورگان و به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. به منظور گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته عوامل مرتبط با نگهداری صحیح از ناوگان خودرویی سبک سازمانی و پرسشنامه محقق ساخته نگهداری صحیح از ناوگان خودرویی سبک سازمانی استفاده شده است. روایی پرسشنامه ها به وسیله خبرگان محترم مورد تایید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ به ترتیب 82/0 و 76/0 به دست آمد تحلیل استنباطی داده های حاصل با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس و آزمون های کولموگروف- اسمیرنوف، ضریب همبستگی، رگرسیون چندگانه و آزمون فریدمن انجام شد.

یافته ها

یافته ها نشان می دهد که عواملی نظیر (عوامل انسانی، عامل برنامه ریزی، عامل مدیریتی، عامل بودجه و اعتبارات) بر نگهداری ناوگان خودرویی سبک سازمان اثرگذار هستند. با توجه به آزمون فریدمن نیز به ترتیب بیشترین میانگین اختصاص به عوامل انسانی، عامل مدیریتی، عامل بودجه و اعتبارات و درنهایت عامل برنامه ریزی قرار داشته است.

نتیجه گیری

نتایج نشان می دهد که با توجه به وضعیت جغرافیایی استان، مسافت طولانی و نوع و حجم ماموریت های محوله سازمانی، بیشترین نقش را بر نگهداری صحیح از ناوگان خودرویی سبک فرماندهی انتظامی استان مازندران عوامل انسانی داشته که با بازنگری در قوانین، آموزش سازمانی، نظارت و کنترل صحیح و استفاده از نظام تشویق و تنبیه تحقق می یابد.

زبان:
فارسی
صفحات:
113 تا 129
لینک کوتاه:
magiran.com/p2614720 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!