بهینه سازی سرمایه گذاری جمعی کارآفرینان ورزشی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

هدف این پژوهش شناسایی و اعتبار سنجی استفاده بهینه از سرمایه گذاری جمعی توسط کارآفرینان ورزشی ایرانی است.

روش

روش تحقیق حاضر آمیخته است. مشارکت کنندگان در این تحقیق در بخش کیفی شامل 16 نفر از اساتید مدیریت ورزشی، مدیریت کارآفرینی، کارآفرینان در حوزه ورزش و فعالان حوزه کسب و کارهای ورزشی بودند که در مصاحبه ها شرکت نمودند و نتایج با نرم افزار Maxqda نسخه 2020 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در بخش کمی تحقیق 360 نفر پرسشنامه تحقیق را پاسخ دادند.  و نتایج با نرم افزار Smart PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

یافته ها

یافته ها نشان داد عوامل علی شامل کدهای اصلی نگرش کارآفرینی، سرمایه انسانی کارآفرینانه و سیاست های کارآفرینانه بودند. عوامل زمینه ای شامل نهادینه شدن کارآفرینی، شفافیت و بهبود مدیریت کسب و کار، وجود فرهنگ مشتری مداری و عوامل فرهنگی و اجتماعی بودند. همچنین، عوامل مداخله گر شامل قوانین و مقررات، عوامل اقتصادی مالی، قوانین حمایتی و فناوری اطلاعات بودند. راهبردهای موثر نیز شامل نیروهای متخصص، اعتمادسازی، ایجاد سیاست های حمایتی و مالی و ارتباط با کارآفرینان بودند و نیز نتایج شامل رشد کسب و کارهای ورزشی، توزیع عدالت در منابع مالی، بهره وری اقتصادی و نگرش مثبت به کارآفرینان ورزشی به عنوان یک سرمایه اجتماعی بودند. با توجه به نتایج می توان گفت که عوامل شناسایی شده می توانند زمینه لازم را برای تامین مالی جمعی توسط کارآفرینان کسب وکار ورزشی فراهم کنند.

اصالت و ابتکار مقاله: 

تامین سرمایه همواره یکی از چالش های اساسی کارآفرینان بوده است و جمع سپاری مالی می تواند راهی موثر برای تامین سرمایه مورد نیاز شرکت نوپا باشد. هدف از این مطالعه، بهینه سازی سرمایه جمعی توسط کارآفرینان ورزشی بر مبنای یک مطالعه کیفی است.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
45 تا 65
لینک کوتاه:
magiran.com/p2619550 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!