ارائه مدلی برای عملکرد هتلهای توریستی براساس جهتگیری بازار: نقش میانجی برنامه های استراتژیک بازاریابی)مورد مطالعه: هتلهای توریستی اصفهان(

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

در صنعت گردشگری که پیچیدگیهای مخصوص به خود را دارد، بی برنامگی نمیتواند جایی داشته باشد؛ زیرا اینصنعت دانشی، علمی و برنامه محور است و داشتن برنامه استراتژیک در بازاریابی این صنعت و بهویژه هتلداری ارضاءبررسی تاثیر جهتگیری بازار بر عملکرد مالی هتلهای « و تقاضای بازار را تامین میکند. این پژوهش که با هدفانجام گرفته » توریستی اصفهان با توجه به نقش میانجی معنیدار بودن برنامه های بازاریابی و تازگی برنامه های بازاریابیاست؛ از نظر روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی با ماهیت کاربردی و از لحاظ زمانی مقطعی میباشد. جامعهآماری این پژوهش شامل کلیه هتلهای توریستی اصفهان است که با استفاده از روش سرشماری تعداد 111 هتل به عنواننمونه آماری انتخاب شد. ابزار اندازهگیری تحقیق، دو پرسشنامهای استاندارد از منابع معتبر برای متغیرهای جهتگیریبازار، عملکرد مالی، معنیداربودن و تازگی برنامه های بازاریابی بود که برای اندازهگیری روایی پرسشنامه ها از روشصوری و محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 11911 برآورد گردید. تجزیهو تحلیل داده ها با استفاده از نرمافزارهای Spss26 و Amos24 انجام شد. برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمونکولموگروف اسمیرنوف و برای آزمون فرضیات از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد درهتلهای توریستی اصفهان جهتگیری بازار)مشتریمداری، جهتگیری رقبا و ادغام عملکردی(بر عملکرد هتل با نقشمیانجی برنامه های استراتژیک بازاریابی تاثیر دارد. همچنین با روش بارون و کنی مشخص شد که معنیدار بودن و تازگیبرنامه های بازاریابی در رابطه بین جهتگیری بازار با عملکرد هتل نقش میانجی ناقص دارد.

زبان:
فارسی
صفحات:
5 تا 36
لینک کوتاه:
magiran.com/p2620809 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!