طراحی مدلی از بازیگران اکوسیستم نوآوری جهت ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای بین المللی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف
اکوسیستم نوآوری مفهومی سیال و چند بعدی است و شناخت آن نیازمند رویکردی جامع و کل نگر است. این تحقیق در ابتدا به دنبال شناسایی بازیگرانی در اکوسیستم نوآوری است که باعث ورود شرکت های دانش بنیان به بازارهای بین المللی می شوند و سپس مدلی از این بازیگران ارایه می شود.
روش
روش تحقیق در این مقاله توصیفی- پیمایشی با روش اکتشافی- کاربردی است. از نظر نوع داده ها، روش ترکیبی (کیفی- کمی) و روش جمع آوری داده ها ثانویه و میدانی (مصاحبه-پرسشنامه) است. جامعه آماری در مرحله کیفی شامل خبرگان و کارآفرینان شرکت های دانش بنیان دارای سابقه اجرایی و پژوهشی و در مرحله کمی شامل کارافرینان و مدیران شرکت های دانش بنیان در استان سمنان، دارای حداقل 10 سال سابقه کار اجرایی بودند.
یافته ها
با توجه به کیفیت کدهای اولیه و سازماندهی آن در قالب مفاهیم و مقوله ها، اکوسیستم نوآوری شامل شرایط تامین مالی، شرایط سیاسی، قوانین و مقررات، سازوکارهای ارتباطی و بازیگران تاثیرگذار در پنج دسته است. در مجموع 87 کد اولیه شمارش شده، سپس در قالب 5 دسته مضامین سطح دوم دسته بندی شدند که شرایط سیاسی و قوانین و مقررات بیشترین تاثیر را داشتند و تامین مالی و مکانیسم های ارتباطی، نیز از تاثیرپذیرترین بازیگران اکوسیستم بودند.
نتیجه گیری
نتایج نشان داد شتاب دهنده ها، تامین مالی از بانک ها (وام ها)، سرمایه گذاران یا فرشتگان و حمایت خانواده به عنوان منبع تامین مالی هستند. لذا برخی از مهم ترین سیاست ها و برنامه های دولت برای توسعه کارآفرینی، ایجاد ثبات سیاسی، امکان ورود به بازارهای هدف و دسترسی به درگاه های پرداخت برای شرکت های دانش بنیان است.
زبان:
فارسی
صفحات:
65 تا 76
لینک کوتاه:
magiran.com/p2623082 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!