اثرات ضدمیکروبی فیوژن پپتید TP4-LYC1 بر سویه های آسینتوباکتر بومانی مقاوم به چند دارو

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

کلیستین، تایگسایکلین و آمپی سیلین/سولباکتام با دوز بالا تنها آنتی بیوتیک هایی هستند که اثربخشی بالایی در برابر Acinetobacter baumannii مقاوم به چند دارو داشته و آخرین خط درمان آن هستند. بنابراین، بررسی عوامل ضدمیکروبی جدید با فعالیت بالقوه علیه این پاتوژن ضروری می باشد. هدف این پژوهش، تولید یک فیوژن پپتید تشکیل شده از دو پپتید ضدمیکروبی شامل (Tilapia Piscidin 4) TP4 و لیکوزین-1 (LYC1) و ارزیابی فعالیت ضدمیکروبی آن در برابر آسینتوباکتر بومانی مقاوم و همچنین ارزیابی اثرات همزمان این پپتید با کلیستین و مروپنم بر روی A. baumannii مقاوم به چند دارو می باشد.

روش ها

بهینه سازی شرایط برش هر پپتید به منظور کسب بیشترین پپتیدهای جدا شده از تگ اینتیینی در وکتور ptwin-1 بر اساس زمان انکوباسیون و pH بافر برش انجام شد و اثرات ضدمیکروبی هر پپتید، به تنهایی یا در ترکیب با کلیستین یا مروپنم به ترتیب با روش های میکرودیلوشن براث و تخته شطرنجی، بررسی گردید.

یافته ها

بهترین شرایط برای برش TP4 استفاده از بافر B2 با pH = 5/6 برای 24 ساعت زمان انکوباسیون بود. این شرایط برای LYC1 و TP4-LYC1 به ترتیب pH = 4 برای 24 و 48 ساعت زمان انکوباسیون به دست آمد. فعالیت ضدباکتریایی TP4-LYC1 بیش از TP4 برای هر نمونه ی بیولوژیکی بود. همچنین TP4-LYC1 در اکثر موارد دارای اثرات سینرژیست با مروپنم و کلیستین بود.

نتیجه گیری

TP4-LYC1 این پتانسیل را دارد که به عنوان یک کاندید برای درمان عفونت های ناشی از A. baumanni در ترکیب با آنتی بیوتیک های موثر معمول به منظور کاهش دوز این آنتی بیوتیک ها و همچنین جلوگیری از بروز مقاومت آنتی بیوتیکی ناخواسته استفاده شود.

زبان:
فارسی
صفحات:
615 تا 623
لینک کوتاه:
magiran.com/p2623730 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!