طراحی و استقرار بسته پشتیبان مجازی دانشجویان جدیدالورود دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بستر شبکه اجتماعی پزشکی tritapp و بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان در استفاده از این ابزار (مناسب ایام پاندمی کووید-19 و پساکرونا)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه
هدف از پژوهش حاضر طراحی و استقرار بسته پشتیبان مجازی در بستر نرم افزار کاربردی تریت اپ (tritapp) برای دانشجویان جدیدالورود دانشکده دندانپزشکی و بررسی میزان رضایت مندی این دانشجویان در استفاده از این ابزار بود.
روش کار
به منظور تولید محتوای مرتبط، اقلام حمایتی مورد نیاز دانشجویان در سه دسته آموزشی و پژوهشی، رفاهی و فرهنگی و اداری طبقه بندی شد. مطالب کاربردی در قالب فیلم، متن، عکس و یا پوستر جمع آوری و تهیه شد. سپس در نرم افزار کاربردی تریت اپ آیکونی تحت عنوان بسته پشتیبان تعریف شد. دانشجویان بسته پشتیبان مجازی را دریافت و به مدت 6 ماه از این بسته استفاده کردند و پرسشنامه رضایتمندی محقق ساخته در اختیار دانشجویان قرار گرفت. در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج
نتایج حاصل از پرسشنامه نشان داد که 50 نفر از دانشجویان به پرسشنامه پاسخ داده بودند که از این تعداد 16 نفر (32درصد) از بسته پشتیبان مجازی استفاده کرده بودند. نیمی دانشجویان از استان تهران بودند و بقیه از سایر استان ها بودند. آمار مشارکت دانشجویان ساکن تهران 57/14 درصد بود و مشارکت دانشجویان ساکن استان های دیگر 22/22 درصد بود.
نتیجه گیری
آمار رضایت دانشجویان از بسته پشتیبان مجازی نشان می دهد حمایت های مجازی می تواند برای دانشجویان مفید باشد. نرم افزار کاربردی تریت اپ  می تواند برای این قبیل پشتیبانی ها کارآمد و مناسب است. اپلیکیشن tritapp به طور بالقوه کارآمد  می باشد و پلتفرم حرفه ای مناسبی برای پشتیبانی دانشجویان به نظر می رسد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 15
لینک کوتاه:
magiran.com/p2624650 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!