مروری بر کاربرد فناوری پلاسما در کنترل آلودگی هوا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله مروری (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

پلاسما به عنوان چهارمین حالت ماده در نظر گرفته می شود. پلاسما غیر حرارتی به علت ویژگی  های منحصر به فرد خود از قبیل عملکرد آسان، واکنش سریع در دمای محیط و زمان ماند کوتاه از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. در این مطالعه کاربرد فناوری پلاسما در کنترل آلودگی هوا مرور خواهد شد.

روش بررسی

در این مطالعه ، از موتورهای جستجوی Science direct, Google Scholar, Web of sciences, Scopus, Pub med استفاده شد. کلید واژهایی که براساس آن مقالات جستجو شدند شامل plasma، cold plasme،thermal plasma،control air pollution,non trhermal plasma  در بازه زمانی سال های 2016 تا 2022 بود.

نتایج

به کارگیری همزمان استفاده از کاتالیزور و پلاسما به عنوان یک ابزار مفید برای افزایش تخریب آلاینده ها و بهره وری انرژی در فرآیندها نشان داده شده است. با این وجود، برخی از عوامل محدود کننده، عمدتا شامل هزینه کاتالیزورها، هزینه احتمالی مورد نیاز برای تثبیت آنها یا آلودگی ثانویه ناشی از آن باید در نظر گرفته شود.

نتیجه گیری

به منظور تجاری سازی فناوری پلاسما با مشکلاتی از جمله افزایش هزینه و به کارگیری فناوری مذکور در محیط واقعی روبرو هستیم. استفاده همزمان از کاتالیزور ها و فناوری پلاسما به عنوان یک ابزار مفید برای افزایش تخریب آلاینده ها و بهره وری انرژی در فرآیندها می باشد. عدم تولید فاضلاب و عدم نیاز به معرف از مزایای ترکیب پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک و کاتالیزور می باشد. ترکیب پلاسمای تخلیه سد دی الکتریک و کاتالیزور  به دلیل مصرف کم انرژی، روش های بسیار جذابی محسوب خواهند شد. به نظر می رسد، تحقیقات اخیر در راستای کارآمدی، افزایش سرعت، انعطاف پذیری، کاهش هزینه و کاهش مصرف انرژی و دوستدار محیط زیست کردن سیستم های پیشرفته مبتنی بر پلاسمای سرد خواهد بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
78 تا 93
لینک کوتاه:
magiran.com/p2629978 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!