بررسی آمادگی و نگرش دانشجویان علوم پزشکی نسبت به آموزش الکترونیک

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

آموزش الکترونیکی به عنوان یک نوع آموزش انفرادی محسوب میشود که در آن فراگیران قادرند با توجه به استعدادهای خود به هدفهای آموزشی دست یابند.

مواد و روش ها

این مطالعه در سال 99 بر روی 442 نفر از دانشجویان یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منتخب شهر تهران انجام گرفت. پرسشنامه استفاده شده در این مطالعه دارای 3 بخش بود که بخش اول اطلاعات دموگرافیک و تحصیلی دانشجویان را جمع آوری نمود و بخش های بعدی شامل پرسشنامه مربوط به آمادگی یادگیری الکترونیک و بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی بود. داده ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS 20 شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. سطح معنی دار آماری در این مطالعه 0.05 در نظر گرفته شد.

یافته ها

نمره ی میانگین کل آمادگی یادگیری الکترونیک در میان تمام دانش جویان 0.12 ± 73/3 گزارش گردید. درزیر مقیاس ها مطلوب ترین نمره آمادگی مربوط به گفتگوهای گروهی اینترنتی (089/4) بود و کمترین نمره ی آمادگی مربوط به زیر مقیاس انگیزش (3.48) بوده است. میانگین نمره ی کلی نگرش به یادگیری الکترونیک 12.93 ± 705/75 به دست آمد. بر اساس آزمون همبستگی اسپیرمن بین نگرش به یادگیری الکترونیک با مقطع تحصیلی (001/0>p و 350/0=cc) و نیز ترم تحصیلی (001/0>p و 293/0=cc) همبستگی مثبت و معنی داری بر قرار بود

نتیجه گیری

دانشجویان از لحاظ آمادگی و نگرش نسبت به آموزش الکترونیک در سطح مناسبی قرار دارند و این نگرش در دانشجویان با افزایش ترم و مقطع آن ها مطلوب تر می گردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
6 تا 11
لینک کوتاه:
magiran.com/p2633413 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!