بررسی عوامل و مشکلات در اجرایی پروژه های مقاوم سازی و ارائه راهکارهای مناسب (مطالعه موردی: ساختمان های آموزشی استان یزد)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

اجرای بهسازی لرزه ای ساختمان های آموزشی یکی از اولویت های اصلی دولت بعد از وقوع زلزله بم به شمار می رود. این واقعه توجه دولتمردان را به این نکته جلب کرد که بهسازی ساختمان های آموزشی در کشور ایران یک ضرورت تاریخی است که اگر پاسخ مناسب به آن داده نشود در مقابل نسل های آتی کشور که متاثر از این حادثه می گردند مسیول خواهند بود. لذا این امر منجر به تخصیص اعتبارات در بخش های مختلف کشور به منظور بهسازی شریان های اساسی و ساختمان های عمومی کشور ازجمله طرح تخریب و بازسازی و بهسازی مدارس فرسوده کشور گردید. درراستای تحقق این امر سازمان نوسازی مدارس استان یزد، مقاوم سازی مدارس موجود و همچنین ارتقاء ضریب ایمنی مدارس در دست اجرا را در دستور کار خود قرار داده است.این پژوهش به منظور شناسایی چالش های پیش روی این سازمان انجام گرفته است. در ابتدا پیرامون موانع و مشکلات پروژه ها و نیز عوامل موفقیت و شکست سازمان در دستیابی به اهداف کیفی با توجه به نظر تعدادی از کارشناسان و خبرگان، چالش های اصلی شناسایی گردید. پس ازآن، از طریق پرسشنامه نظرات تعدادی از متصدیان پروژه های مقاوم سازی ادارات نوسازی مدارس استان یزد جمع آوری و مورد تجزیه وتحلیل آماری قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد که: مسایل بودجه ای و مالی- تخصیص اعتبار به صورت منقطع و نیمه کاره رها شدن پروژه ها -مسیله آموزش متصدیان اجرای مقاوم سازی -نقش عوامل مربوط به مدیریت سازمان در هماهنگی با بهره بردار - به کارگیری یک سیستم مناسب جهت انتخاب پیمانکار و اعطای رتبه مقاوم سازی به پیمانکاران ازجمله مواردی است که موردتوافق اکثر خبرگان در این تحقیق بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
74 تا 83
لینک کوتاه:
magiran.com/p2643115 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!