مدل سازی امکانی- احتمالاتی پارکینگ خودروی های برقی با رویکرد بهبود انعطاف پذیری در برنامه ریزی مشارکت امنیت مقید واحدهای نیروگاهی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
از جمله مزایای خودروهای برقی، قابلیت ذخیره سازی انبوه آن ها می باشد که می تواند به تغییر سبد تولید ساعتی و کاهش هزینه های بهره برداری مسیله برنامه ریزی مشارکت امنیت مقید واحدهای نیروگاهی (SCUC) کمک کند. از طرفی عدم قطعیت موجود در سیستم قدرت، می تواند منجر به رخداد عدم تعادل در تولید و مصرف و در نتیجه آن بروز خاموشی های غیرقابل پیش بینی گردد. بنابراین مطالعات انعطاف پذیری سیستم قدرت از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است. در این مقاله، تاثیر حضور خودروهای برقی (V2G) به عنوان منبع پاسخگوی سریع، بر شاخص انعطاف پذیری و هزینه بهره برداری سیستم قدرت بررسی شده است. عدم قطعیت خودروهای برقی با استفاده از روش Z-number مدل گردیده است. در واقع این روش تعداد خودروهای موجود در پارکینگ را به عنوان یک متغیر امکانی و احتمالاتی توصیف می کند. بهبود انعطاف پذیری زمانی معقول است که هزینه بهره برداری در حداقل سطح ممکن قرار گیرد. به همین جهت برای رسیدن به سطح انعطاف پذیری مورد انتظار، مسیله برنامه ریزی مشارکت واحدهای نیروگاهی بطور همزمان با درنظر گرفتن قیود امنیت و انعطاف پذیری حل شده است. تحلیل های عددی حاکی از بهبود سطح انعطاف پذیری با حداقل هزینه بهره برداری می باشد. به منظور نشان دادن اثربخشی روش پیشنهادی از سیستم تست 24 باس IEEE استفاده شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
209 تا 222
لینک کوتاه:
magiran.com/p2646021 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!