الگوی ارزیابی عملکرد فردی فرماندهان و مدیران مبتنی بر روش فراترکیب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

ارزیابی عملکرد فردی از جمله دغدغه های سازمان ها و از جمله موضوعات پژوهشی پر تکرار در ادبیات علمی است. تفکیک بین عملکرد سازمان و عملکرد فرد با شاخص هایی متناسب و معتبر یکی از مسایل مورد توجه این حوزه است.شواهد تجربی و بررسی های علمی نشان می دهد که در نتایج بدست آمده از الگوهای مورد استفاده در ارزیابی عملکرد، برخی جنبه های عملکردی مغفول مانده است.

هدف

پژوهش حاضر به دنبال شناسایی الگوی ارزیابی عملکرد فردی فرماندهان و مدیران است تا بتواند با در نظر گرفتن جوانب مختلف سازمان عملکرد مدیران را مورد ارزیابی قرار دهد.

روش

روش تحقیق مورد استفاده؛ روش فراترکیب هفت مرحله ای سندلوسکی و باروسو (2007) بوده است که با مطالعه مقالات علمی پژوهشی مرتبط حوزه ارزیابی از پایگاه های اطلاعاتی معتبر، تحلیل و بررسی مقالات منتخب، سازمان دهی و دسته بندی ابعاد و مولفه های استخراج شده و نهایی سازی الگو با استفاده از پنل خبرگی انجام شده است.

یافته ها

یافته های پژوهش نشان می دهد الگوی مطلوب ارزیابی عملکرد فردی فرماندهان و مدیران دارای شش بعد و هجده مولفه است. ابعاد احصاء شده در این پژوهش عبارتند از: فردی، اداره سازمان، ماموریتی، ارزشی، جهادی و اجتماعی. همچنین مولفه های پیشنهاد شده عبارتند از : مدیریتی، حقوقی، مالی، اقتصادی، عملیاتی، محیطی، اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، تفکر جهادی، سبک زندگی، کار و عمل جهادی، درون سازمانی، برون سازمانیالگوی جامع ارزیابی عملکرد فردی فرماندهان و مدیران نیازمند دو شرط اساسی مشتمل بر احصاء جامع ابعاد و مولفه های ارزیابی و تعریف شاخص های اقتضایی هر سازمان منطبق با ابعاد و مولفه های تعریف شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
11 تا 40
لینک کوتاه:
magiran.com/p2651233 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!