ارزیابی تاثیر نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی گری نوآوری سازمانی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

هدف این تحقیق بررسی تاثیر نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد کسب و کار با متغیر میانجی نوآوری سازمانی بوده است. روش شناسی پژوهش: در این تحقیق داده ها در سطح سازمانی و از طریق پرسشنامه که با استفاده از ادبیات موضوع ساخته شده اند به دست آمده اند و سپس با استفاده از نرم افزارهای SPSS 21 و SmartPLS 3 تحلیل شده اند.

یافته ها

بر اساس نتایج تحقیق که از 83 پرسشنامه پر شده به دست آمده اند. سیستم بر عملکرد کسب و کار تاثیر مستقیم محسوسی ندارد. تاثیر بعد فنی سیستم بر نوآوری سازمانی محسوس و منفی است ولی بعد انسانی سیستم بر نوآوری سازمانی تاثیر ثابت و یکسانی ندارد. تاثیر آن بر بعد مدیریتی نامحسوس، بر بعد فنی تقریبا محسوس و منفی و بر بعد فرایندی محسوس و مثبت است. تاثیر نوآوری سازمانی بر عملکرد کسب و کار در بعد فنی نوآوری محسوس و مثبت و در سایر ابعاد نامحسوس است. تاثیر غیرمستقیم سیستم بر عملکرد کسب و کار با نقش میانجی نوآوری سازمانی محسوس و منفی خواهد بود.

نتیجه گیری

در تحقیق دامان پور و اوان (1984) گفته شده است، که به بعد مدیریتی نوآوری سازمانی به دلیل ناملموس تر بودن نتایج توجه کمتری می شود و داده های این تحقیق بر اساس نظرات افراد فعال در صنعت به دست آمده اند و عدم توجهی که دامان پور و اوان (1984) به آن اشاره کرده اند در نتایج تحقیق حاضر نیز دیده می شود و به فعالان حاضر در صنعت پیشنهاد می شود به این مسیله توجه بیشتری بشود. عدم تاثیر مستقیم نرم افزار های برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد کسب و کار مطابق با گفتمان غالب در ادبیات بوده است. رابطه بین سیستم و نوآوری سازمانی از بخش های کمتر پرداخته شده در ادبیات موضوع است و این مقاله از محدود مقالاتی است که، به بررسی این رابطه پرداخته است.

زبان:
فارسی
صفحات:
94 تا 108
لینک کوتاه:
magiran.com/p2663125 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!