ارائه الگوی توزیع عدالت محور در آماد و پشتیبانی فراجا مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

بی شک می توان گفت، سازمان های امنیتی و انتظامی بالاخص پلیس، نقش کلیدی و فراوانی را در برقراری عدالت بر عهده دارند و در این راستا، شاید بتوان فعالیت پلیس را به عنوان مرحله عملیاتی عدالت توزیعی در نظر گرفت؛ چراکه پلیس به عنوان حافظ امنیت درون مرزی، به عنوان اولین سازمان درگیر از طریق عملیات انتظامی وارد عمل می شود و به مواجهه، کنترل و مدیریت بحران می پردازد. با این دیدگاه، پژوهش حاضر با عنوان مدل توزیع عدالت محور در آماد و پشتیبانی فراجا مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تحلیل مضامین انجام گرفت.

روش

این پژوهش ازنظر هدف کاربردی-توسعه ای و از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه موردبررسی است. برای تدوین و طراحی مدل که با استفاده از مصاحبه با 11 نفر از خبرگان آماد و پشتیبانی فراجا که دارای حداقل 15 سال سابقه خدمت در آماد و همچنین حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند و به روش نمونه گیری قضاوتی هدفمند انجام شده، روش تجزیه وتحلیل اطلاعات روش تحلیل مضمون است. روایی این پژوهش، از روش های مثلثی، بررسی های اعضا، بررسی زوجی و پایایی نیز از پایایی باز آزمون و پایایی دو کدگذار استفاده گردیده است.

یافته ها

یافته اصلی این پژوهش ارائه مدلی شامل ابعاد، مولفه ها و شاخص ها برای مدل توزیع عدالت محور در آماد و پشتیبانی فراجا با تاکید بر بیانیه گام دوم است. مدل ارائه شده در این پژوهش درمجموع شامل 37 شاخص در قالب هفت مولفه و سه بعد اصلی است.

نتیجه گیری

با توجه به این که موضوع توزیع عدالت محور مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب در آماد و پشتیبانی فراجا یک راهبرد نظام مند است. نتایج حاکی از آن است که توزیع عدالت محور آماد و پشتیبانی با استفاده از روش شناسی این پژوهش شامل سیاست گذاری عدالت محور، شناخت عدالت محور و پیاده سازی عدالت محور است.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 30
لینک کوتاه:
magiran.com/p2710444 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!