ارزیابی و مقایسه خواص کششی و خمشی قطعات چندماده ای پلی لاکتیک اسید-پلی لاکتیک اسید/آلومینیوم تولید شده به روش پرینت سه بعدی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
در این تحقیق خواص کششی و خمشی قطعات چندماده ای پلی لاکتیک اسید-پلی لاکتیک اسید/آلومینیوم مورد بررسی قرار گرفته است. هدف بررسی خواص قطعات پرینت سه بعدی از فیلامنت های کامپوزیتی تولید شده با اکسترودرهای آزمایشگاهی (رومیزی) است. فیلامنت کامپوزیتی مورد استفاده دارای پایه پلیمری از جنس پلی لاکتیک اسید بوده و حاوی 40 درصد وزنی از ذرات آلومینیوم به عنوان تقویت کننده است. نمونه های چند ماده ای (پلی لاکتیک اسید- پلی لاکتیک اسید/آلومینیوم) کشش و خمش با استفاده از یک پرینتر سه ‎بعدی مدل سازی رسوب ذوبی تک نازله پرینت شدند. این نمونه ها شامل ده لایه بوده که هشت لایه زیرین آنها از جنس پلی لاکتیک اسید و دو لایه بالا از جنس پلی لاکتیک اسید/آلومینیوم است. این ساختار بر اساس یک پروسه بهینه سازی بدست آمده است. علاوه بر این تصویربرداری میکروسکوپ الکترونی روبشی برای مطالعه مقطع شکست نمونه ها بکار گرفته شد. توزیع ذرات تقویت کننده و رفتار شکست نمونه ها مورد آنالیز قرار گرفت. علاوه بر این، خواص مکانیکی و ساختاری نمونه های تولیدی با فیلامنت آزمایشگاهی با نمونه های پرینت شده از یک فیلامنت تجاری پلی لاکتیک اسید/آلومینیوم مقایسه شدند. نتایج نشان داد که افزودن پودر آلومینیوم سبب افزایش انعطاف پذیری فیلامنت کامپوزیتی نسبت به فیلامنت پلی لاکتیک اسید خالص می شود. از طرف دیگر، حفرات (درون و مابین لایه ها) افزایش یافته و استحکام مکانیکی کاهش می یابد.
زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 61
لینک کوتاه:
magiran.com/p2710486 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!