بررسی اصلاح حسگر ایمنی با اکسید گرافن کاهش یافته با نانوذرات طلا بر روی الکترود کربن شیشه ای در بدون برچسب برای تشخیص اشریشیا کلی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و اهداف

  اشریشیا کلی یک شاخص باکتریایی ضروری در کنترل کیفیت دارویی و سایر زمینه های مشابه است. (E.coli) برخی از حسگرهای زیستی برای تشخیص آن بر اساس روش های انتقال الکتروشیمیایی طراحی شده اند. یک حسگر زیستی با اکسید گرافن کاهش یافته اصلاح شد. روش های سنتی زمان بر و قیمت بالایی هستند، بنابراین در این مطالعه از حسگر زیستی جدید با اصلاح اکسید گرافن احیا شده (rGO) به عنوان نوعی ترکیب کربن روی الکترود کربن شیشه ای (GCE) با تزئینات نانوذرات طلایی (Au NPs) برای E استفاده شد.

مواد و روش کار

  rGo اصلاح شده بر روی GCE و روش های زمان آمپرومتریک و کاهش برای تزئین NPs طلا استفاده شد و با آنتی بادی پلی کلونال E. coli و محلول 0.5 W/V٪ آلبومین سرم گاوی (BSA) تکمیل شد. مورفولوژی و ساختار NPs rGO و Au در GCE/rGO/Au NPs/ آنتی بادی پلی کلونال E. coli/ بیوسنسور BSA توسط SEM (میکروسکوپ الکترونی روبشی) در طی مراحل اصلاح تایید شد. تشخیص E. coli در نمونه های غیرمشابه با روش های ولتامتری موج مربعی (SWV) و ولتامتری چرخه ای (CV) انجام شد که در محلول بافر فسفات 0.1 مولار (PBS) (pH 7.4) مخلوط با 0.5 میلی مولار استامینوفن قرار گرفتند. در مقایسه با بیوسنسور، روش کلاسیک تشخیص با رقت های سریال E. coli ATCC 8739 (1×101-1×108 CFU/ml) انجام شد که روی محیط کشت کشت داده شد.

یافته ها

  علی رغم دو روش مورد استفاده برای تثبیت نانوذرات طلا، تصاویر میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) نشان داد که اختلاف فعلی به دلیل ذرات طلا افزایش نمی یابد. اصلاح آن تغییر قابل توجهی در جریان نداشت و آزمایش موفقی برای تشخیص اشریشیا کولی نبود.

نتیجه گیری

  در مقایسه با روش پلیت، بیوسنسور نمی تواند جایگزین روش های مرسوم برای تشخیص E. coli شود.

زبان:
انگلیسی
صفحات:
464 تا 473
لینک کوتاه:
magiran.com/p2710815 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!