نقش اعتماد برند و نگرش برند در تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر قصد خرید

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار قدرتمند و موفق بازاریابی، به شرکت ها کمک می کند تا فعالیت ها و تعامل بین مصرف کنندگان را با اوقات خوش تر از گذشته به برند پیوند دهند. هدف این مطالعه بررسی تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی بر قصد خرید مصرف کنندگان از طریق اعتماد برند و نگرش برند می باشد.

روش

پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی، پیمایشی می باشد. همچنین برای گردآوری داده ها از روش کمی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش، صرف کنندگان برندهای لوکس پاتن جامه، چرم مشهد، سالیان، دنیس تریکو، نوین چرم در  ایران می باشد. حجم نمونه تعداد 384 نفر از مصرف کنندگان بوده و باتوجه به نامحدودبودن جامعه آماری و همچنین غیرممکن بودن دسترسی به تمام جامعه موردنظر، از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسش نامه استاندارد استفاده شد. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از روش تحلیل مسیر و نرم افزار آموس برای بررسی روابط بین ابعاد و شاخص ها استفاده شد.

یافته ها

نتایج نشان داد که بازاریابی رسانه های اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به برند و نگرش برند دارد. علاوه بر این، اعتماد به برند و نگرش برند تاثیر مثبت و قابل توجهی بر قصد خرید مصرف کنندگان دارند؛ همچنین بازاریابی رسانه های اجتماعی به واسطه اعتماد برند و نگرش برند بر قصد خرید تاثیر می گذارد.

نتیجه گیری

مدیران بازاریابی باید فعالیت های مختلف بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی را برای نام تجاری خود در سایت های رسانه های اجتماعی موردتوجه قرار دهند و در چنین فعالیت هایی سرمایه گذاری کنند تا بر نگرش و اعتماد مصرف کننده نسبت به برند تاثیر مثبت گذارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
96 تا 113
لینک کوتاه:
magiran.com/p2713214 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!