ارائه یک الگوریتم تکاملی تفاضلی برای حل مسئله تصادفی بازآرایی شبکه توزیع و اختصاص بهینه واحدهای تولید پراکنده (توربین بادی)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

بازآرایی شبکه توزیع و همچنین، استفاده بهینه از منابع تولید پراکنده در سیستم توزیع، روش های بسیار موثری برای کاهش تلفات و بهبود پروفیل ولتاژ یا به عبارتی، کیفیت توان در سیستم توزیع برق است. محققان در سال های اخیر، به استفاده از منابع تولید پراکنده توجه داشته اند. استفاده از این منابع، مزایای متعددی دارد که از مهم ترین آنها کاهش تلفات شبکه و افزایش پایداری ولتاژ است. در این مطالعه، الگوریتم تکاملی تفاضلی برای حل مسئله بهینه سازی مدنظر با اهدف کاهش تلفات و انحراف ولتاژ باس ارائه شده است. همچنین، چون بار سیستم همواره در حال تغییر است و ثابت نیست، برای نزدیک بودن نتایج حاصل از شبیه سازی به شرایط واقعی شبکه توزیع، در این مطالعه پیشنهاد شده است عدم قطعیت بار مصرفی نیز مدلسازی شود و به مسئله بهینه سازی اعمال شود. مسئله مذکور دارای متغیرهای گسسته و پیوسته متفاوتی بوده که استفاده از الگوریتم های دارای قابلیت جستجو در فضاهای گسسته و پیوسته را ضروری کرده است. بنابراین، برای فائق آمدن بر این موضوع و اعمال قیود مختلف در مسئله از الگوریتم تکاملی تفاضلی استفاده شده است. روش مذکور روی شبکه تست 33باسه استاندارد آزمایش شده است و نتایج در سه مورد مختلف مطالعاتی باهم مقایسه شده اند. در موارد دوم و سوم به ترتیب بازآرایی شبکه توزیع در عدم حضور / حضور واحدهای تولید پراکنده (توربین بادی) حل شده است. نتایج روش پیشنهادی با نتایج سایر روش ها و مراجع مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهند الگوریتم پیشنهادی تکاملی تفاضلی در مقایسه با سایر روش های تکاملی به نتایج بهتری در کاهش تلفات و همچنین، بهبود پروفیل ولتاژ رسیده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 40
لینک کوتاه:
magiran.com/p2716293 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!