سینمای بیلگه جیلان (پیروی از سنت واقع گرا)
نویسنده:
چکیده:
پیش از «نوری بیلگه جیلان»، مینی مالیسم در سینمای ترکیه رواجی نداشت. «جیلان»، به دلیل تجربه اش در عکاسی و تاثیرپذیری از فضای شاعرانه آثار «تارکوفسکی»، سبک تازه ای در سینمای ترکیه پدید آورد. علی رغم گذشت ده سال از آغاز فعالیت های فیلمسازی وی، تنها پس از اعطای جایزه جشنواره «کن» به «دور»، آخرین فیلم «جیلان»، آثار او مورد توجه قرار گرفت. نویسنده این مقاله تلاش می کند از رهگذر نظر های «زیگفرید کراکوئر»، تحلیلی از آثار «جیلان» به دست دهد. نتیجه ی که وی به دست می دهد، دستیابی «جیلان» به نوعی از سینمای مینی مالیسم است که با نحوه فیلمسازی مینی مال پیشاز این، به ویژه آثار فیلمسازان ایرانی، از جمله...
زبان:
فارسی
انتشار در:
در صفحه:
124
لینک کوتاه:
magiran.com/p287296
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یکساله به مبلغ 1,390,000ريال میتوانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.
In order to view content subscription is required
Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!