جایگاه ترکیب بندی در نگارگری ایران

چکیده:
هنرمندان هنرهای تجسمی به منظور انتقال ایده ها و آرمانهای فکری خود به دیگران، روش های گوناگونی را در ساختمان و ترکیب بندی آثار هنری خویش بر می گزینند. این روش ها همگی مبتنی بر اصولی است که از عقلانیت، احساس و واکنش عاطفی هنرمند نشئت می گیرد. در نظر نگارگر ایرانی با توجه به پیشینه ی این هنر و جایگاه ویژه آن در تاریخ هنر نقاشی جهان؛ پرداخت به عوامل و شاخصه های تصویری آن بسیار لازم می نماید و البته راهنمایی است برای مخاطبان که سعی در ادراک روابط تصویری و جاذبه های نهفته در این هنر ناب دارند...
زبان:
فارسی
صفحات:
7 تا 16
لینک کوتاه:
magiran.com/p292170 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!